کد خبر: ۳۹۳۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

پوتین: انتظار کاهش تولید نفت ایران غیرمنصفانه است

پوتین : این منصفانه نیست که از ایران انتظار داشته باشیم پس از بیرون آمدن از دوره تحریم ها تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم بازنگرداند.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری روسیه اعلام کرد این حق ایران است که در دوره پس از تحریم های نفتی، تولید نفت خود را به سطح قبل از تحریم بازگردانده و سهم پیشین خود را در بازار جهانی نفت بازیابد.

 ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ آمریکا درباره طرح کاهش تولید کشورهای صادر کننده نفت برای افزایش قیمت این محصول در بازار جهانی صحبت کرد.

پوتین با اشاره به اینکه ممکن است میزان تولید نفت توسط ایران مورد تجدیدنظر قرار گیرد، در عین حال تاکید کرد که سطح تولید ایران به دلیل تحریم ها پایین بوده است و این غیر منصفانه است که در همان سطح نگه داشته شود.

رییس جمهوری روسیه در این مصاحبه با دفاع از موضع ایران در تلاش برای افزایش سطح تولید نفت ، گفت معتقد است می توان با مستثنا کردن ایران به توافقی بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت رسید. پوتین گفت در این زمینه کشورش پیشنهادهایی دارد که آن را با عربستان سعودی و دیگر تولید کنندگان عمده نفت جهان مطرح خواهد کرد.

پوتین کاهش تولید نفت را با توجه به شرایط کنونی بازار منطقی دانست ولی در عین حال تاکید کرد ، نمی توان از ایران انتظار داشت مادامی که سهم پیشین خود از بازار جهانی نفت را باز نیافته، در این طرح مشارکت کند.

رییس جمهوری روسیه دلیل شکست نشست 5 ماه پیش در دوحه قطر بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت را تغییر ناگهانی موضع عربستان دانست.

او گفت معتقد است در شرایط کنونی می توان با استثنا قایل شدن برای ایران، به توافقی در این زمینه دست یافت. او محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان را یک طرف گفت و گوی منعطف و منطقی در این باره دانست.

پوتین گفت که در حاشیه نشست جی بیست در پکن که در هفته آینده برگزار خواهد شد، در این زمینه با " محمد بن سلمان " فرزند پادشاه عربستان گفت و گو خواهد کرد.

گفتنی است در نشست دوحه که در آوریل سال جاری و به منظور توافق تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت برگزار شده بود، ایران به دلیل اینکه این اقدام را در شرایط پس از تحریم ها یک خود تحریمی دانسته بود، شرکت نکرد.

به گزارش عصر ایران؛در پی عدم شرکت ایران دولت عربستان سعودی نیز اعلام کرد مادامی که ایران از هر گونه توافق جمعی مبنی بر کاهش تولید نفت مستثنی باشد، هیچ فرمولی را برای کاهش تولید نفت نمی پذیرد.

قرار است در ماه جاری میلادی نشست دیگری بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای تصمیم گیری در این باره در الجزایر تشکیل شود و سخنان ولادیمیر پوتین بیانگر آن است که مسکو خواهد کوشید با پیشنهادهایی دولت عربستان را برای تغییر نظر و حمایت از کاهش تولید نفت راضی کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین