کد خبر: ۳۹۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

طنز/ درباره غیرت و قطر و قلدربازی

«البته نباید از عنصر تأثیرگذاری به اسم غیرت هم گذشت. متاسفانه این فکل‌روشنفکرهای بی‌غیرت و بیکار فقط نشسته‌اند و تز می‌دهند. ما کنسرت را که لغو می‌کنیم یا با مشت می‌زنیم تو صورت خبرنگار یا به هنرمندان فحش ناموسی می‌دهیم، به خاطر این است که غیرت داریم. اتفاقا هم در قوانین فیفا و هم در قانون اساسی خودمان در بند آخر نوشته شده که «در صورت داشتن غیرت رعایت هیچکدام از بندهای فوق الزامی نیست!»
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه شهروند نوشت: «روز بعد از بازی ایران و قطر است و انرژی هموطنان به‌ طور کامل خالی شده. یک‌ سری از هموطنانِ معتقد به «حریف هر چه باشد مرا دشمن است» به تیم‌ ملی قطر فحش می‌دادند. من هم نفهمیدم چرا این کار را می‌کردند.

آدم که با یک گروهی مشکل دارد، چرا باید به فرانسه و برزیل و قاره آفریقا فحاشی کند؟ اصلا این کار منطقی است؟ البته آنها هم استدلال خودشان را دارند، وقتی می‌گوییم چرا فحش می‌دهید، می‌گویند آنها وحشی‌اند. بله خب ... صددرصد.

یکی از مظاهر تمدن و فرهنگ هم این است که شما از ابتدای بازی لیزر بیندازی تو چشم و چال یک‌ سری وحشی، بعد چون وحشی‌اند بطری آب معدنی و هر چی که هست را پرت کنی وسط زمین و در پایان نیمه اول چون اشتباهات تیم داوری کمی به نفع وحشی‌ها بود، ده، بیست‌ نفری حمله کنی به سمت چهار تا داور مگس‌وزن بی‌دفاع و بعد از گل دقیقه ٩٣ که خوردنش آن‌ قدر سوز دارد که می‌تواند هر بیژن ذوالفقارنسبی را به اکبر میثاقیان و هر فخرالدین صدیق‌شریفی را به حامد بهداد تبدیل کند، بپری وسط زمین و مشتت را برای یک عده وحشی گره کنی و بگویی بیا دعوا!

البته نباید از عنصر تأثیرگذاری به اسم غیرت هم گذشت. متاسفانه این فکل‌روشنفکرهای بی‌غیرت و بیکار فقط نشسته‌اند و تز می‌دهند. ما کنسرت را که لغو می‌کنیم یا با مشت می‌زنیم تو صورت خبرنگار یا به هنرمندان فحش ناموسی می‌دهیم، به خاطر این است که غیرت داریم. اتفاقا هم در قوانین فیفا و هم در قانون اساسی خودمان در بند آخر نوشته شده که «در صورت داشتن غیرت رعایت هیچکدام از بندهای فوق الزامی نیست!» برای همین غیرت همیشه در لحظه‌های حساس به کمک ما می‌آید و مثلا جوانی به اسم سردار آزمون که با دورخیزی زیبا و غیورمردانه همچون غلتک راهسازی بازیکن وحشی حریف را مورد غیرت قرار داد، می‌گوید: «حرکات قطری‌ها به این خاطر بود که غیرت نداشتند و همه از اروگوئه و غنا و ... آمده بودند.» صددرصد موافقم. این خارجی‌ها (هر کشوری جز ما) غیرت ندارند که کارهایشان را با آن توجیه کنند، بدبخت‌ها.

از طرف دیگر در ادامه لشکرکشی‌های داخلی علیه قطر وحشی بی‌شعور بی‌غیرت، یکی از مستندسازان تاریخ‌پژوه عزیز کشورمان هم در توئیتی فاضلانه بیان فرمودند که «ایران ٢ - منتخب داعش صفر» البته بنده عرض کردم این قطری‌ها قطری نبودندها، فراخوان داده بودند بازیکن از اقصی‌نقاط دنیا آمده بود. یکی از مدافعان این نظریه فرمودند: اتفاقا داعش هم همه قطری نیستن، از همه جای دنیا میان. پس منتخب داعش صحیح بود!

در ادامه این لشکرکشی داخلی آقای خیابانی هم به‌ عنوان مظهر ملی‌گرایی که توانسته یک ملت متفرق را حداقل در مسأله «خیابانی جان عزیزت اجرا نکن!» متحد کند بعد از بازی در یک ثانیه بیست‌وپنج‌ بار از قطر به‌ عنوان تیم منتخب جهان نام بردند (احتمالا مسی و رونالدو و گریزمان با گریم عبدالله اسکندری برای قطر بازی می‌کردند) تا نشان دهد ما نه‌ تنها با خودمان بلکه با هیچ جای دنیا سر سازگاری نداریم و یک فروردینی مغرور و مجهز به اینستافالوئیم و دایرکت هم = بلاک! مواظب باشید خلاصه.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین