کد خبر: ۳۹۳۵۷۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶
باید ببینیم چه برخوردهایی با سرمایه‌گذارها شده که از آمدن به کشور خود‌داری می‌کنند

انتقاد وزیراطلاعات از برخورد دوگانه با فساد/ تا بحثی مطرح می‌شود بازداشت صورت می‌گیرد

وزیر اطلاعات تصریح کرد : دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد، اقتصاد مقاومتی بر اساس واقعیت های کشور ما و کار یک تیم کارشناس اقتصادی است، دولت هم آن را باور دارد و اگر بحثی در این رابطه داشته باشد، آن را مطرح می کند و اصلاً مسئله موضع گیری مطرح نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمود علوی در شصت و یکمین همایش سراسری سازمان حراست کل کشور با محوریت «حراست ها؛ اقتصاد مقاومتی و اقدام و انتقاد وزیراطلاعات از برخورد دوگانه با فساد/ تا بحثی مطرح می‌شود بازداشت صورت می‌گیردعمل» با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: برگزاری این همایش ها هدف نیست، بلکه ابزار است.

وی تصریح کرد: در این همایش ها باید راهکارها، کارکردها، راهبردها و تاکتیک های کار مورد بازنگری قرار بگیرد و برنامه هایی برای رسیدن به نتیجه بهتر از این همایش ها حاصل شود.

علوی اظهار داشت: موضوع همایش امروز «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در نظر گرفته شده که  براساس فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسیار مناسب است.

وی افزود: با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب اسلامی  گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «دستگاه های اطلاعاتی می توانند (در اقتصاد مقاومتی) کمک کننده باشند» و باید این جایگاه را شناسایی کنیم.

وزیر اطلاعات ادامه داد: بزرگترین جفا به اقتصاد مقاومتی و هر بحث دیگری که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان برنامه کار معین می فرمایند این است که به جای ترسیم نقشه راه و عمل به آن، دستمایه دعوای جناح ها و بخش های مختلف قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه وقتی به یک سلسله صحبت ها، رسانه ها و تریبون ها نگاه می‌کنیم می بینیم که در بعضی بحث ها، اقتصاد مقاومتی به دستمایه دعواهای سیاسی، جناحی و بخشی تبدیل شده، این بزرگترین جفا در حق اقتصاد مقاومتی است.

 علوی اظهار داشت: در دستگاه‌های اطلاعاتی و حراستی کاری نباید به دعواهای سیاسی داشته باشیم و باید به سمتی حرکت کنیم که نقش خودمان را فارغ از دعواهای سیاسی درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا کنیم.

وی افزود: دولت به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارد به دلیل آنکه بر اساس واقعیت های اقتصادی کشور طراحی شده و کار یک تیم کارشناس اقتصادی است. دولت هم آن را باور دارد و اگر بحثی در این رابطه داشته باشد آن را مطرح می کند و اصلاً مسئله موضع گیری مطرح نیست.

وزیر اطلاعات گفت: اسلام در هر بخشی از جمله در حوزه اقتصاد، درجا زدن را " تا چه رسد به عقب گرد " نمی پذیرد و حتی کسی که دو روز او با هم مساوی باشد از نظر اسلام مطرود است و کسی که امروزش از دیروزش بدتر باشد از نظر فرهنگ اسلام آن شخص ملعون است.

وی افزود: ما به عنوان یک کشوری که براساس آموزه های دینی عمل می کنیم، نمی توانیم درجا بزنیم تا چه رسد به اینکه عقب گرد کنیم، بنابر این باید همیشه در حال رشد باشیم و آنچه مقتضای رشد اقتصادی است باید توسط هر بخشی محقق شود.

علوی گفت: ما به عنوان دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و حراستی در زمینه رشد و تحقق اقتصاد مقاومتی، می توانیم علاوه بر اطلاع رسانی و کمک به مسئولین امر، در بخش امنیت و آرامش  اثرگذار باشیم که نه تنها امنیت باشد، بلکه احساس امنیت نیز وجود داشته باشد، چرا که احساس امنیت به انسان ها آرامش می دهد و در پرتو آرامش انسان ها با خیال راحت فعالیت می کنند.

وی افزود: در بحث اقتصاد، امنیت نقش اساسی دارد و از قدیم گفته اند سرمایه ترسو است و جایی که احساس نگرانی و ترس باشد قرار نمی گیرد، بنابراین کافی است چهار نفر کارخانه‌دار را بگیرند. در این صورت بر روی بقیه هم اثر می گذارد و به این فکر می افتند تا سرمایه شان را تبدیل به پول نمایند.

وزیر اطلاعات گفت: بخشی از سرمایه های افراد به خارج از کشور منتقل شده و باید دید چه وجهی دارد و چرا این سرمایه‌ها را به داخل کشور نمی‌آورند و باید ببینیم چه نگرانی دارند و چه برخوردهایی با سرمایه گذارها شده که از آمدن به داخل کشور خود‌داری می کنند.

وی افزود: در موضوع اقتصاد، علاوه بر رصد اطلاعاتی و اطلاع رسانی دقیق و به موقع، هم به سلامت اقتصادی و هم به امنیت اقتصادی نیاز داریم، سرمایه گذار باید احساس امنیت کند و احساس نکند که به خاطر اندک مسئله ای متعرضش می شوند.

علوی اظهار داشت: در تمام دنیا پناهگاه فعالان اقتصادی حاکمیت ها هستند و قدرت های حکومتی مدافع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است و اگر در یک جایی قدرت حکومتی به جای پشتوانه ی فعالان اقتصادی نقطه مقابل آنها شود، در آن حکومت نباید انتظار رشد اقتصادی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: ما هم به امنیت اقتصادی و هم به سلامت اقتصادی نیاز داریم و باید با هر مفسده اقتصادی و با هر خلاف اقتصادی توسط هر کسی، هر جناحی و هر بخشی که باشد باید برخورد شود.

وی ادامه داد: اگر در جامعه ای فساد به یک بخشی نسبت داده شد به آن پرداخته شود اما فساد به بخش دیگری منصوب بود بایکوت شود و با کسانی که آن فساد را مطرح کرده اند برخورد شود، آن جامعه آرزوی رسیدن به یک اقتصاد سالم را باید در رویاها ببیند.

 علوی اظهار داشت: در بحث مبارزه با فساد باید پیشگیری را مقدم بداریم و آموزه های اسلامی به ما می فرماید «پیشگیری از معالجه مقدم است».

وی افزود: اصلاً باید اجازه ندهیم فسادی بوجود بیاید نه آنکه فساد ایجاد شود سپس با آن برخورد شود! اجازه ندهیم تعطیلی کارخانه ها بوجود بیاید نه اینکه پس از تعطیلی کارخانه ها بگوییم چرا تعطیل شد و حالا برای راه اندازی مجدد چکار کنیم. هر حرکتی که سرمایه گذاران و کارآفرینان را دچار تردید کند، ضد اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: باید ببینیم نحوه برخوردمان با کارگزاران و کارآفرینان چگونه است. دستگیری یک کارآفرین و یک سرمایه دار باید آخرین راهکار باشد یعنی زمانی که همه راهکارها جواب نداد آن وقت باید به سمت دستگیری برویم.

وی گفت: متأسفانه در یک مقطعی و الان هم توسط بخش هایی تا یک بحثی مطرح می شود که در یک جایی فساد محتمل وجود دارد، بعضاً احضار، بازداشت و برخورد صورت می گیرد و بعد هم انتظار اقتصاد مقاومتی داریم.

وزیر اطلاعات افزود: این موارد با رهنمود های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با آموزه های اسلام مغایر است. اسلامی که پیامبر آن می فرماید: «در سرزمینی که مردم احساس آرامش و امنیت نکنند خیر و برکتی بوجود نمی آید».

وی گفت: کسی که کارآفرین و فعال اقتصادی است اگر احساس آرامش نکند چه انتظاری داریم که خیر و برکتی به  نام اقتصاد مقاومتی بوجود بیاید. در بحث امنیتی باید راهکارهایی را انتخاب کنیم که امنیت اقتصادی را مختل نکند و در بحث فساد باید پیشگیری را مقدم بر برخورد معالجه بدانیم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اگر ما به عنوان اطلاعات و حراست ها از فسادی که در یک مکانی بوجود می آید به موقع مطلع نشویم و در جهت جلوگیری از آن اطلاع رسانی و تصمیم سازی نکنیم تا فساد عملی شده و از رسانه ها سردر بیاورد اینجا همان انفجار بمب به نوع دیگر است که حیثیت ها، آرامش ها و اعتمادهای ملی را از بین می برد. بنابراین باید اطلاع به موقع از مفاسد داشته باشیم.

وی افزود: سرمایه و کارخانه داشتن و یکسری معاملات را فساد تلقی نکنیم و باید نظر وسیعی داشته باشیم، ما که نمی خواهیم برخورد شخصی داشته باشیم و افراد را با وضعیت شخصی خودمان بسنجیم که ما چه داریم و او چه دارد چرا که ما جزء حکومت هستیم و حکومت باید نگاه کلان داشته باشد تا کارها راه بیفتد.

 علوی ادامه داد: نه سرمایه گذار را مجرم بدانیم و نه سرمایه داشتن را گناه بدانیم بلکه با یک نظر و همت بلند کمک کنیم تا کارها پیش برود.

وی گفت: فکر نکنیم که وارد کردن چیزی از کشور دیگر در تمامی صورت ها با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد؛ خیر، «چه چیز» وارد کردن مهم است، یک وقتی تکنولوژی یا کمپرسور و ماشین آلات صنعتی وارد می کنیم که این موضوع مغایرتی با اقتصاد مقاومتی ندارد. چون از ویژگی های اقتصاد مقاومتی، درون زا بودن و برون گرا بودن است یعنی چیزی فراتر از برون نگر بودن است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه گرایش باید مولد باشد نه مصرفی، افزود: نباید تولیدات مصرفی را وارد کشور کنیم بلکه باید به دنبال وارد کردن تکنولوژی، ماشین آلات و آنچه باعث ایجاد اشتغال در کشور می شود باشیم.

 علوی ادامه داد: وحدت ملی یکی از پشتوانه های اقتصاد مقاومتی است و اگر در جامعه ما وحدت و همگرایی باشد، اگر موضوعی وجود دارد به صورت کارشناسی و فنی در فضای دوستانه مطرح شود و نقد دلسوزانه و منصفانه صورت بگیرد، آن وقت وحدت ملی ما مخدوش نمی شود و وقتی وحدت داشته باشیم، بستر برای فعالیت داخلی و خارجی اقتصاد فراهم می شود و الا اگر با عنوان انتقاد با همدیگر دعوا کنیم انتظار نداشته باشیم افرادی از بیرون می آیند و در کشور سرمایه گذاری می کنند.

علوی گفت:‌ اختلاف ها با عنوان انتقاد و هر چیز دیگری کشور را به زمین می زند و در عوض، دست به دست هم دادن کار ما را محکم می کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه می‌بینیم گاهی اوقات، منافع بخشی و گروهی بر منافع ملی سایه می اندازد و برای تحقق منافع بخشی به منافع ملی ضربه می زنیم و این امر پسندیده ای نیست. چرا که باید منافع ملی را به عنوان یک اصل قرار دهیم و در جهت تحقق آن برنامه ریزی کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: برنامه ریزی، تصمیم سازی و اطلاع رسانی ما باید بر مبنای منافع ملی باشد و به گونه ای اطلاع رسانی کنیم که تصمیم گیران مملکت در تصمیم های ملی، در جهت رشد اقدامات ملی گام بردارند.

به گزارش ایسنا، وی از مدیران ادارات کل حراست سراسر کشور تقاضا کرد که کارخانه هایی که تعطیل بوده و یا در حال تعطیل شدن هستند را شناسایی کنند و اطلاع رسانی به موقع داشته باشند.

علوی اظهار داشت: حراست ها اطلاعات درست ارائه کنند تا رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه اطلاع داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
احسنت درود خدا بر شما باد که جان کلام را فرمودید
مبین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
من که معنی اقتصاد مقاومتی را نمی فهمم، اما می دانم نباید از دین به عنوان ابزار مقاومتی برای به کرسی نشاندن حرفمان ووسیله پیشرفت مقاصدمان استفاده کنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
0
وقتی۹۵ درصد ... دزدند چرا اعتراض کنند
محمد
|
Armenia
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
درود بر واقعی و علمی نگری شما
حمید
|
Armenia
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
1
اقای وزیر درود بر شفاف نگری شما .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین