کد خبر: ۳۹۳۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴

خسارت 10میلیارد ریالی سیلاب در گلستان

استاندار گلستان گفت: ارزیابی ها نشان می دهد که بارش های پنجشنبه شب و بامداد جمعه و سیلاب ناشی از آن حدود 10 میلیارد ریال به زیرساخت های استان خسارت وارد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حسن صادقلو با اشاره به پیش بینی بروز بارش های رگباری و آمادگی استان برای مقابله با بحران، تصریح کرد: با توجه به هشدارهای مدیریت بحران پیش از حادثه آمادگی لازم جهت مقابله و کاهش خسارات حوادث وجود داشت و هم اینک مشکل زیرساختی نداریم و مشکلات در حوزه آب و برق تقریباً مرتفع شده است و تنها در بخش مخابراتی نواقصی وجود دارد.

وی افزود: بر اثر این بارش ها، آب شرب 3 روستا دچار مشکل شد و سه میلیارد ریال در این بخش خسارت وارد شده است که با توجه به تخصیص بودجه بزودی مرتفع می شود.

صادقلو در خصوص زمان رفع مشکلات مخابراتی نیز اظهار کرد : بر اساس اعلام شرکت مخابرات این مشکل طی دو تا سه ساعت آینده برطرف خواهد شد.

استاندار گلستان از همکاری با استان مازندران در امر امداد رسانی در برخی بخش ها نیز خبر داد و گفت: 10 اکیپ برق برای کمک به راه اندازی تاسیسات برق مازندران راهی این استان شده اند.

به گفته وی، براثر بارش های رگباری افزون بر 200 منزل مسکونی در گرگان دچار آبگرفتگی شده اند، اما با توجه به اینکه کل منازل این شهر بیمه است، پس از برآورد، خسارت وارده جبران خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه این بارش ها و سیلاب باعث جان باختن چهار نفر در استان شده است، افزود: یک نفر بر اثر صاعقه و 3 نفر بر اثر سیل جان خود را از دست دادند که فرمانداران، معاون عمرانی استاندار و مدیر کل مدیریت بحران استان برای دلجویی به سراغ خانواده های آنان رفتند.

بارش های رگباری همراه با طوفان و آذرخش پنجشنبه شب و بامداد جمعه در گلستان خسارات بسیاری به ابنیه ، منازل و شبکه آب و برق برخی شهرستانهای استان وارد کرد.

به گزارش ایرنا، استان مرزی گلستان واقع درشمال کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی از مناطق مستعد حوادث غیر مترقبه همچون سیل، رانش زمین و زلزله است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین