کد خبر: ۳۹۳۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

«کلینت ایستوود» باز هم مدعی اسکار شد

فیلم «سالی» به کارگردانی «کلینت ایستوود» اولین نمایش جهانی خود را با موفقیت در افتتاحیه جشنواره فیلم تلوراید آمریکا تجربه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از «ددلاین»، فیلم «سالی» پیش از آن که اکران عمومی خود را از روز جمعه آینده در آمریکا آغاز کند، اولین نمایش جهانی خود را در مراسم افتتاحیه چهل‌وسومین جشنواره فیلم «تلوراید» تجربه کرد.

در مراسم نمایش این فیلم «کلینت ایستوود» به همراه بازیگران اصلی شامل «تام هنکس»،‌ «لاورا لینی» و «آرون اِکهارت» حضور داشتند که پیش از آغاز نمایش و پس از پایان آن به روی صحنه آمدند و هر دوبار، با تشویق گسترده و ایستاده حضار در سالن نمایش فیلم رو به رو شدند.

«تام هنکس» در فیلم جدید «سالی» به کارگردانی «کلینت استوود» که قرار است از نهم سپتامبر امسال اکران شود، در نقش خلبان آمریکایی «چسلی سولنبرگر» بازی می‌کند که در سال 229 با شجاعت یک هواپیمای پر از مسافر را در رودخانه هادسون فرود می‌آورد.

«چریل بون ایساکس» رئیس آکادمی اسکار یکی از میهمانان ویژه نمایش فیلم «سالی» بود که ظاهرا این فیلم بسیار مورد توجه او قرار گرفته است، چرا که با زاویه دیدی کاملا متفاوت به ماجرای فرود اضطراری یک هواپیما در رودخانه هادسون پرداخته است.

فیلم «سالی» را می‌توان هم‌اکنون یکی از شانس‌های اصلی جوایز اسکار در شاخه بهترین فیلم دانست، ضمن این که «تام هنکس» که پیش از این دو سال متوالی (1993 و 1994) با فیلم‌های «فیلادلفیا» و «فارست گامپ» برنده اسکار بازیگری شده امسال نیز از مدعیان اصلی محسوب می‌شود، بازیگری که در چند سال اخیر مورد بی‌مهری آکادمی اسکار قرار گرفته و نقش‌آفرینی درخشان او در فیلم‌های «کاپیتان فیلیپس» و «پل جاسوس‌ها» دیده نشد.

«کلینت ایستوود» کارگردان کهنه‌کار آمریکایی در نشست پرسش و پاسخ فیلم «سالی» پس از نمایش این فیلم در جشنواره «تلوراید» گفت: پیش از پذیرفتن ساخت این فیلم سه یا چهار بار آن را رد کردم. اتفاقی که پیش از این درباره فیلم برنده اسکار «عزیز میلیون دلاری» نیز رخ داده بود.

«ایستوود» همچنین درباره فرآیند ساخت فیلم جدیدش نیز گفت: من این فیلم را به روش خودم کارگردانی کردم. فقط نیاز است که به گرایشات رایج در فیلمسازی توجه نکنید و راه خودتان را بروید. متاسفانه در صنعت فیلمسازی همه دوست دارند، جدیدترین چیزها را کپی کنند و من خوش‌شانس بودم که از این کار اجتناب کردم. این فوق‌العاده است که شما در جایگاهی قرار داشته باشید که بتوانید کاری را که می‌خواهید، انجام دهید.

این بازیگر و  کارگردان آمریکایی در سال ۱۹۹۲، با ساخت فیلم «نابخشوده» که وسترنی متفاوت بود نه تنها جایزه گلدن گلوب را برای بهترین کارگردانی کسب کرد، بلکه سه جایزه مهم اسکار شامل جایزه بهترین کارگردانی، بهترین فیلم و اسکار نقش مکمل مرد را نیز به خانه برد.

وی در سال ۲۰۰۴ نیز با فیلم «عزیز میلیون دلاری» به موفقیت بزرگ دیگری رسید و چندین جایزه از جمله اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به کارنامه سینمایی خود افزود.

فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» آخرین فیلم «ایستوود» پیش از «سالی» بود که در جوایز اسکار  2014 در شش بخش از جمله بهترین فیلم نامزد اسکار بود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین