کد خبر: ۳۹۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

جا افتادن شعار اعتدال زمان‌بر است

قائم مقام حزب موتلفه در خراسان رضوی گفت: اعتدال شعار بسیار خوب، ارزشی، اسلامی و شعار دین است اما من تصور می‌کنم جا افتادن این ایده نیازمند زمان و تلاش است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن قاسمی، با بیان اینکه دولت در برخی بخش‌ها موفقیت‌های خوبی داشته ولی در برخی قسمت‌ها نتوانسته به نتیجه برسد، اظهار کرد: دولت در حوزه‌هایی که کار را به نتیجه مذاکرات با 1+5 واگذار کرد، با بد عهدی و خلف وعده طرف مقابل نتوانست اهداف مد نظر خود را عملیاتی کند و هرکار که به برجام موکول شد دولت توفیقی در آن نیافت، چرا که مشکل بد عهد بودن دشمن سرسخت نظام و انقلاب است.

وی ادامه داد: اما دولت زحمات خودش را کشید و آنچه را می‌توانست عملیاتی کرد، تیم مذاکره‌کننده و وزارت خارجه الحق و الانصاف هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و زحمات طاقت فرسایی کشیدند و بارها زحمات تیم مذاکره‌کننده مورد حمایت و تایید رهبری قرار گرفت که نباید این‌ها را فراموش کرد.

قاسمی با اشاره به دستاوردهای دولت در سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: حداقل اقدام دولت در سیاست خارجی اثبات حقانیت مردم ایران و نظام به دنیا بود که ما کشور با حقانیتی هستیم و هنگامی که مذاکره می‌کنیم واقعا به قولمان عمل می‌کنیم.

وی دستاورد دیگر مذاکرات را پی بردن مردم به اینکه ما با یک دشمن کینه‌توز مواجه هستیم برشمرد و خاطرنشان کرد: به طور کلی این طور نیست که ما بگوییم زحمات و تلاش دوساله تیم مذاکره‌کننده برای نظام نتیجه‌ای نداشت، بلکه جایی که ما برای حل مشکلات امید به کمک دیگران داشتیم به نتیجه‌ای نرسیدیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره مشکلات حوزه اقتصاد گفت: ما امید داشتیم پس از برجام یک گشایش چشمگیر ایجاد شود و از این طریق بتوانیم مشکلات اقتصادی و فضای کسب و کار را حل کرده و از طریق ارتباط با دنیا و جذب سرمایه فشارها را کم کنیم اما طرف مقابل به قول خود وفا نکرد.

وی با تاکید بر اینکه هرجا دولت به توان داخلی تکیه کرد به توفیقاتی رسید، عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان دولت اقدامات خوبی انجام داد. هر چند تحول در نظام سلامت یکی از شعارهای دولت‌های قبل نیز بود اما آن‌ها توفیق پیدا نکردند در این زمینه اقدامات مناسبی انجام دهند. این برای اولین بار بود که اقداماتی با این کیفیت انجام شد و دولت در حوزه بهداشت و درمان توفیقات خوبی پیدا کرد.

قاسمی یکی دیگر از موفقیت‌های دولت را در بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: دولت در این بخش برنامه خوبی را اجرا کرد و نزولات آسمانی هم به کمکشان آمد و توفیقات خوبی حاصل شد.

قائم مقام حزب موتلفه در خراسان رضوی با بیان اینکه مردم ارزیاب اصلی هستند و در مجموع توفیق و عدم توفیق دولت را باید توده‌های مردم اعلام کنند، اظهارکرد: اگر دولت نتواند در وقت باقی‌مانده یک کار فوق‌العاده انجام دهد ممکن است مورد قبول مردم واقع نشود. دولت باید کاری کند که مردم در همه زمینه‌ها احساس کنند گره‌های زندگیشان در حال باز شدن است.

وی افزود: اگر این اتفاق بیفتد مردم به دولت نمره قبولی خواهند داد، اما اگر این اتفاق نیفتد گرفتن نمره قبولی از مردم خیلی سخت می‌شود.

قاسمی با تاکید بر این که قبول ندارم دولت در جایی کم کاری کرده و کاری می‌توانسته انجام دهد و نداده، خاطرنشان کرد: نمی‌توان قبول کرد که دولت کم کاری کرده.  ولی اینکه نیاز به یک کار فوق‌العاده از سوی مردم احساس می‌شود انکار ناپذیر است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه می‌توان به دولت در تحقق شعار اعتدال قبولی داد ولی قطعا این نمره کاملی نخواهد بود، تصریح کرد: بیان این شعار راحت ولی تحقق شعار اعتدال به این راحتی‌ها نیست و عمل به آن بسیار مشکل است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه انتقاد پذیری دولت اعتدال باید در حد اعلا باشد و آن را در عمل نشان دهد، ادامه داد: اعتدال شعار بسیار خوب، ارزشی، اسلامی و شعار دین است اما من تصور می‌کنم جا افتادن این ایده نیازمند زمان و تلاش است، برای تحقق این شعار باید خیلی ریاضت کشید و امیدواریم خداوند توفیق اجرای این شعار را به دولت بدهد.

قاسمی موفقیت دولت را موفقیت نظام برشمرد و گفت: هر چقدر دولت‌ها قوی‌تر باشند پشتیبانی مردم از نظام بیش‌تر می‌شود، ولی باید در نظر داشت کار اجرایی بسیار پیچیده و دشوار است.
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین