کد خبر: ۳۹۳۷۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اعلام زمان اکران فیلم سیانور، آیین رونمایی از پکیج فیلم‌های پوران درخشنده، نمایش 60 راند از زندگی یک بوکسور و.... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیین رونمایی از مجموعه آثار پوران درخشنده سه شنبه 16شهریور ساعت 17 بعداظهر در موزه سینما برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، مجموعه آثار پوران درخشنده شامل 10 فیلم با عناوین رابطه (۱۳65)، پرنده کوچک خوشبختی (۱۳۶6)، عبور از غبار(۱۳۶8)، زمان از دست رفته (۱۳۶8)، عشق بدون مرز (۱۳77)، شمعی در باد(۱۳82)، رویاهای خیس(۱۳84)، بچه های ابدی (۱۳85) ، خواب های دنباله دار (۱۳88)، ‌هیس دخترها فریادنمی زنند (۱۳91)،در مراسمی با حضور مدیران سینمایی ، اهالی سینما و اصحاب رسانه رونمایی خواهد شد.

این مجموعه آثار به همت موسسه رسانه‌های تصویری تهیه و توزیع میشود .

«سیانور» از اواخر مهر ماه اکران عمومی می شود

فیلم سینمایی «سیانور» دومین ساخته بلند سینمایی بهروز شعیبی به تهیه کنندگی سید محمود رضوی از اواخر مهرماه در سینماهای تهران و شهرستانها اکران عمومی می‌شود.


این فیلم پس از گلایه‌هایی تهیه کننده «سیانور» که مدتی پیش در قالب یک یادداشت منتشر کرد، بالاخره از اواخر مهر ماه پس از فیلم «ربوده شده» در گروه سینمایی استقلال اکران خواهد شد.

«سیانور» دومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که فضای متفاوتی نسبت به کارهای قبلی این کارگردان دارد. این اثر در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.
در خلاصه داستان «سیانور» آمده است:پایان یک سکوت طولانی! امیر و هما پس از مدتی یکدیگر را می یابند در حالیکه یک انتخاب بیشتر ندارند، سیانور یا زندگی! و آنها زندگی را انتخاب می کنند.
این فیلم به برهه‌ای از تاریخ سیاسی ایران می پردازد که در سینمای ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است.


در این فیلم مهدی هاشمی، هانیه توسلی، حامد کمیلی، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، رضا مولایی، فرزین صابونی، فریدون محرابی، سارا توکلی، وحید حبیبیان، وحید رونقی و آتیلا پسیانی به ایفای نقش می‌پردازند.



 

نمایش 60 راند از زندگی یک بوکسور در پاتوق فیلم کوتاه

فیلم کوتاه پانج به نویسندگی و کارگردانی احسان شادمانی در  نهمین پاتوق فیلم کوتاه سینمای آینده به روی پرده می‌رود.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این فیلم روز دوشنبه پانزدهم شهریور ماه سال جاری در پردیس سینمایی ملت به نمایش در می آید.

فیلم پانج اگرچه به ظاهر یک درام ورزشی است، اما بیشتر رویکردی اومانیستی یا انسان شناسانه دارد که این رویکرد را از طریق فضای سیال ذهن با رفت و برگشت به زندگی ورزشکار نمایش می دهد. میدان کروی که می توان آن را به صورت سمبولیک زمین تصور کرد و تلاش برای بقای روی آن در60 راند که به جای راند می توان تعابیر ثانیه، دقیقه، ساعت یا سال را در نظر گرفت.

فیلم در فضای سیال خود به سمت ماورا یا فانتزی نمی رود، بلکه ذهنیت این مرد خشن کاملا واقعی است و به خوبی این ذهنیت با شخصیت محوری منطبق شده و چرخش وقایع فیلم بیشتر جنبه زمانی دارد و در گذشته حال و شاید آینده در رفت و آمد است. از این منظر، باید فیلم پانچ را از آثاری بنامیم که به خوبی از در عنصر مکان و زمان در داستان و ساختار خود بهره می گیرد.   


نمایش «زندگی برای زندگی» به مدت سه روز اجرا نخواهد داشت

نمایش «زندگی برای زندگی» به خاطر حضور مشترک بازیگران در دو گروه تئاترنزدیک و گروه حرکت خلسه و شرکت بازیگران در جشنواره تئاتر لاهیجان، ازامروز یکشنبه 14 شهریور تا سه‌شنبه 16 شهریور اجرا نخواهد داشت.

نمایش «زندگی برای زندگی» تا پایان شهریورماه، هر شب غیر از شنبه‌ها،ساعت20:15 در مجموعه تئاتر محراب میزبان مخاطبان است. علاقه‌مندانمی‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان سپه (امام خمینی) مراجعه کنند.

«مرد عوضی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

فیلم «مرد عوضی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دویست و بیستمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران دوشنبه 15 شهریور به نمایش فیلم «مرد عوضی» به کارگردانی آلفرد اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی با حضور «محسن آزرم» برگزار می شود.

این فیلم ساختاری مستند دارد و فارغ از سایر مشخصات ویژه سایر فیلم‌های هیچکاک است. هیچکاک در این فیلم به روایت‌کردن یک داستان واقعی در مکان‌های واقعی و با اشخاص واقعی می‌پردازد.

فیلم «مرد عوضی» به کارگردانی آلفرد هیچکاک دوشنبه 15 شهریور ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین