کلیت پروژهٔ ساخت این اتوبوس 18 سال پیش آغاز شد یعنی زمانی که «Fred Franken» صاحب اتوبوس، یک نمونهٔ مشابه آنرا در سنگاپور مشاهده کرده و تصمیم گرفت چنین وسیلهٔ نقلیهای را برای استفاده در آلمان تولید نماید. بااینحال با توجه به مقررات سختگیرانهٔ این کشور اروپایی امکان اعطای مجوز راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیهٔ دوزیست وجود ندارد؛ اما درنهایت Fred Franken توانست مجوز تردد چنین وسیلهای را اخذ کند.
ity-Riverbus-06تعمیر و نگهداری، یکی از بزرگترین چالشهای وسایل نقلیهٔ ضد آب است. بااینوجود بدنهٔ این اتوبوس توسط یک شرکت مجارستانی ساخته شده است آنهم نه بهعنوان یک اتوبوس و نه بهعنوان یک قایق. همچنین سازندگان Hafencity Riverbus کاملاً مطمئن شدهاند که همهچیز در آن بهدرستی کار کرده و ایمنی بسیار بالایی دارد. پسازاینکه تمامی نگرانیها در رابطه با عملکرد و ایمنی Hafencity Riverbus برطرف شد اجازه داده شد که مردم را در بندر البه شهر هامبورگ جابجا کند. در دو ماه اول فعالیت این اتوبوس دوزیست، جابجایی 6000 هزار مسافر در طول مسیر برنامهریزی شده است.
پسازاین نهایتاً این اتوبوس آبی-خاکی راه خود را به دیگر شهرستانهای آلمان نیز باز خواهد کرد بهگونهای که هماکنون ساخت 7 دستگاه دیگر از آن سفارش داده شده است.