کد خبر: ۳۹۳۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

مرکل مسئول شکست در انتخابات محلی است

مقامات حزب سوسیال‌مسیحی آلمان به شدت از صدراعظم و سیاست های مهاجرتی وی انتقاد کردند و او را مسئول شکست در انتخابات روز گذشته دانستند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی نتیجه نامطلوب حزب دموکرات‌مسیحی؛ حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در انتخابات روز گذشته، انتقادها از وی شدت گرفته است.
بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، حزب سوسیال‌مسیحی که به حزب خواهر دموکرات‌مسیحی شهرت دارد و این 2 حزب در دولت آلمان به صورت هم‌پیمان حضور دارند، مرکل را مسئول این شکست می داند. چرا که دموکرات‌مسیحی‌ها نه تنها فقط 4 درصد افت نداشته‌اند بلکه بدترین قسمت این وضعیت این است که پس از حزب آلترناتیو برای آلمان (AfD) قرار گرفته‌اند.به عبارتی این حزب راست‌گرای افراط‌گرا 21 درصد از آرا را به دست آورد در شرایطی که دموکرات‌مسیحی ها فقط توانستند 19 درصد رای کسب کنند.

«مارکوس زودر» وزیر اقتصاد بایرن در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «از دید حزب سوسیال‌مسیحی مشخص است که مسئول این شکست چه کسی است و او هم آنگلا مرکل است.آرای مردم را نمی‌توان نادیده گرفت و باید در برلین تغییر موضعی صورت داد.»

زودر هم مانند دیگر هم‌ حزبی‌هایش از سیاست‌ درهای باز مرکل در زمینه پذیرش پناهجویان انتقاد دارد. «آندراس شویر» دبیرکل سوسیال‌ مسیحی‌ها هم به روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل» گفت: «با نتیجه بدی که در مکلن‌بورگ به دست آمد باید تصمیم مهمی بگیریم ما باید سقفی برای پناهجویان ایجاد کنیم و کمک کنیم که آنها به خوبی به کشورهای خود باز گردند و همچنین در جهت همگرایی بیشتر تلاش کنیم.»

«اشتفان مایر» مسئول امور داخلی این حزب معتقد است که دولت آلمان از سال گذشته تاکنون در سیاست‌های مربوط به پناهجویان تغییر زیادی داده است اما بسیاری از رای‌دهندگان این موضوع را نمی‌دانند.

در جریان انتخابات روز گذشته در مکلنبورگ- فورپومن، حزب آلترناتیو برای آلمان که حزبی با گرایش‌های‌افراطی است و از مخالفان سیاست حزب حاکم این کشور در خصوص مهاجران است در ایالتی که زادگاه آنگلا مرکل است، نتیجه بهتری از مرکل کسب کرد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان که این حزب هم در دولت کنونی حضور دارد،موفق شد با 30 درصد آرا در صدر انتخابات محلی قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین