کد خبر: ۳۹۴۲۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

دستگیری مسافرکشان زورگیر در تهران+ عکس

مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری دو متهم که در قالب مسافر کشی اقدام به زورگیری می کردند، اعلام کرد: مالباختگان برای پیگیری شکایت خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ در 24 اردیبهشت سالجاری جوانی دانشجو با مراجعه به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است. 


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت بعنف و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 
مالباخته با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی گفت: در ساعت 22 در میدان صنعت و به قصد رفتن به سعادت آباد سوار یک دستگاه خودرو پراید سفید با دو سرنشین جوان شدم که در میانه ی راه، سرنشین با تهدید چاقو اقدام به گرفتن وجه نقد، یک رشته دستبند نقره، یک کتانی مارک و گوشی تلفن همراهم جمعا به ارزش 50 میلیون ریال کردند و نهایتا مرا در حاشیه اتوبان از ماشین پیاده و از محل متواری شدند. 
براساس این گزارش همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده مشخص شد که یکی از خریداران عمده گوشی های تلفن همراه مسروقه بنام «ابراهیم . م» ( 40 ساله ) که بارها به خاطر خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده، مجددا فعالیت های خود در خصوص خرید اموال مسروقه از سارقان بعنف را از سر گرفته است؛ از این رو ضمن هماهنگی با مقام قضایی، مخفیگاه وی در منطقه اسلامشهر شناسایی، ابراهیم دستگیر و در بازرسی از محل دهها گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.
با انتقال گوشی های تلفن همراه مسروقه به اداره پنجم و در ادامه آن شناسایی مالباختگان، شاکی پرونده سرقت بعنف توسط سرنشینان خودرو پراید نیز بعنوان مالک یکی از گوشی های مسروقه شناخته شد. 
ابراهیم در بازجویی صراحتا به خرید گوشی های تلفن همراه مسروقه از سارقان به عنف اعتراف و مجید(40ساله ) و محمد( 30 ساله) به عنوان متهمان پرونده شناسایی و دستگیر شدند.
براساس این گزارش دو متهم دستگیر شده با اعتراف صریح به زورگیری از مالباخته عنوان داشتند که سرقت های خودشان را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مسروقه و همچنین یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی متعلق به مجید انجام داده اند؛ با شناسایی محل نگهداری خودرو پراید مسروقه در منطقه خزانه ، این خودرو نیز کشف و در بررسی سابقه سرقت آن مشخص شد که خودرو پراید سفیدرنگ مسروقه در اوایل سال جاری و به شیوه زورگیری، در منطقه شهرری توسط متهمان سرقت شده است. 
این دو متهم که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارند به دهها مورد سرقت و زورگیری اعتراف و در خصوص زمان سرقت های خود نیز گفتند که عمده سرقت های خودشان را پس از مصرف شیشه و با تاریک شدن هوا انجام داده اند. 
سرهنگ کارآگاه داوود فرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ،در مورد این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره زورگیری و سرقت از مسافرین در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و با بررسی پرونده های مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و پس از مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی هر دو متهم شدند.
وی افزود: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه، شگرد و توسط سرنشینان خودروهای پراید سفید رنگ و نوک مدادی مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین