کد خبر: ۳۹۴۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

چین انتقام پوتین را از اوباما گرفت

رسانه های روسی نوشتند که رفتار نامنتظره چین با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا پس از فرود هواپیمای وی در فرودگاه هانگجو به تلافی برخورد نامناسب واشنگتن و متحدانش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست قبلی سران جی 20 صورت گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
رسانه های روسی در گزارش های حاشیه ای از نشست سران کشورهای جی 20 در چین، نوشتند که خودداری این کشور از ارائه پلکان ویژه با فرش قرمز برای هواپیمای ایرفورس وان ویژه رئیس جمهوری آمریکا بازتاب بسیاری یافته است.
این رسانه ها گزارش دادند، پکن با رئیس جمهوری آمریکا برخورد سردی کرد و بر خلاف سران دیگر کشورها که از پلکان ویژه و با مراسم استقبال پا به خاک چین گذاشتند، اوباما مجبور شد از درب پلکانی هواپیمای خود خارج شود.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس در این باره نوشت: چین نه فقط فرش قرمز برای اوباما پهن نکرد، بلکه حتی یک بار نیز چهره رئیس جمهوری آمریکا را در مدت برگزاری برنامه های تشست جی 20 و ملاقات های دیگر از تلویزیون نشان نداد.
این روزنامه افزوده است: اکنون رئیس جمهوری روسیه می تواند خیالی آسوده داشته باشد، زیرا آن چه را که آمریکا و متحدانش سال 2014 در نشست جی 20 استرالیا به عنوان اعتراض به پیوستن شبه جزیره کریمه از خاک اوکراین به روسیه در برابر ولادیمیر پوتین مرتکب شدند، چین امسال در هوانگجو برای اوباما انجام داد.
بنا به این گزارش، مقام های چینی در حالی به اوباما بی توجهی کردند که از رئیس جمهوری روسیه استقبال و پذیرایی ویژه ای انجام دادند.
به گزارش ایرنا، رسانه های روسی همچنین نوشته اند که ماموران در فرودگاه نیز با خبرنگاران آمریکایی برخوردی متفاوت با دیگران داشتند و فیلم کوتاهی که در فضای مجاری قرار گرفته، نشان می دهد ماموری امنیتی در فرودگاه هوانگجو با ممانعت از حرکت یک خبرنگار به سمت رئیس جمهوری آمریکا با تاکید هشدارآمیز می گوید «این خاک کشور ما و فرودگاه ما است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین