کد خبر: ۳۹۴۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲

پوروشنکو احتمال حمله تمارعیار روسیه به اوکراین را رد نکرد

رئیس جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) گفت، کار برای اوکراین در زمینه جلب حمایت غرب در جنگیدن با "تجاوزگری روسیه" دشوارتر می‌شود و نمی‌توان احتمال حمله تمام عیار روسیه به اوکراین را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین با تصریح اینکه قدرت داخلی اروپا در زمینه‌های مسائل خارجی مثل بحران مهاجرت و حملات تروریستی آزمایش می‌شود، هشدار داد، انتخابات در کشورهای این قاره در سال ۲۰۱۷ ممکن است منجر به روی کار آمدن سیاستمدارانی شود که هر چه بیشتر مایل به سازش با کرملین باشند.

این اظهارات پوروشنکو بازتاب نگرانی‌های اوکراین درباره از دست دادن حمایت‌ها در رویارویی خود با روسیه از جمله در زمینه جنگیدن با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس است.

اتحادیه اروپا در حال حاضر نسبت به تداوم تحریم‌ها علیه روسیه که ضررهای آن برای هر دو طرف بوده دچار اختلاف است.

قانونگذاران اوکراینی همچنین پیشتر اظهار نگرانی کرده بودند که ظهور احساسات پوپولیستی در اروپا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به تضعیف حمایت‌ها در این قاره از کی‌یف شود.

پوروشنکو در افتتاحیه نشست‌های ماه سپتامبر پارلمان کشورش گفت: اوکراین همچنان نیازمند حمایت بین‌المللی قدرتمند در نبردش با تجاوزگری روسیه است. اما کسب این حمایت به دلیل فاکتورهای مختلف برای دیپلمات‌های ما هر چه بیشتر دشوار می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
پوتین چنین اشتباهی نمیکند چون باناتودرگیرخواهدشد درسوریه هنوز نتوانسته به اهدافش برسد هدف پوتین بیشتر نمایش قدرت روسیه واحیای ابرقدرتیش است توان اقتصادی روسیه هم باجنگهای بیهوده تضعیف خواهدشد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین