کد خبر: ۳۹۴۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

دستگیری مدیران نزدیک به یک میلیاردر مشهور در روسیه

افسران امنیتی روسیه که مشغول تحقیقات درباره اتهام پرداخت رشوه از جانب مدیران شرکتهای متعلق به میلیادر مشهوری به نام ویکتور وکسلبرگ هستند دو تن از مدیران اجرایی ارشد که برای او کار می کردند را بازداشت کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور وکسلبرگ یکی از میلیاردرهایی است که در روسیه ثروتش را مستقل از کرملین به دست آورده است.

بازرسان وابسته به دولت روسیه اخیرا اعلام کردند، پرونده ای را افتتاح کرده‌اند که در جریان آن به اتهامات مربوط به پرداخت رشوه از سوی مدیران اجرایی شرکت های تحت کنترل وکسلبرگ به برخی مقامات منطقه ای رسیدگی می شود.

بر اساس گزارش ها، ماموران امنیتی نقابدار روسی اقدام به تفتیش دفاتر شرکت خوشه ای موسوم به "گروه رنووا" در مرکز شهر مسکو که به مدیریت دارایی های وکسلبرگ می پردازد، کرده اند.

آندری شتورک، سخنگوی گروه رنووا گفت: این شرکت با نهادهای امنیتی و ضابط قانون روسیه همکاری خواهد کرد و همه کارکنان آن به کار معمول خود مشغول هستند. و این اقدامات هیچ ارتباطی با شخص وکسلبرگ ندارد.

وکسلبرگ که از سوی مجله فوربس به عنوان هفتمین فرد ثروتمند روسیه معرفی شده، هنوز درباره این اتفاقات اظهارنظر نکرده است.

شرکت خوشه ای متعلق به او دارای منافعی در حوزه های مخابرات، معدن‌کاری و دیگر خدمات است.

این میلیاردر 59 ساله زمانی با خرید یک سری جواهرات مشهور به "تخم های فابرژه" که برای خاندان سلطنتی سابق روسیه ساخته شده بودند و آوردن آنها به روسیه نظر کرملین را جلب کرد.

اما پس از آنکه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه کنترل دولت و تمامی جوانب اقتصاد روسیه را تشدید کرد، وکسلبرگ و دیگر میلیاردهای روسی که بخشی از حلقه نزدیک به پوتین نبودند با افول قدرت خود در این کشور روبرو شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
پاکسازی مثل اردوغان درروسیه دورهمی دیکتاتورهابرای قبضه کردن قدرت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین