کد خبر: ۳۹۴۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴

ترامپ، هیلاری را پشت سر گذاشت

ریزش آرای «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته های اخیر به پیشتازی دو درصدی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه منجر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ریزش آرای «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هفته های اخیر به پیشتازی دو درصدی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه منجر شده است.

به گزارش سی.ان.ان آخرین نظرسنجی  نشان می دهد که آرای ترامپ 45 و آرای کلینتون تنها 43 درصد است. «گری جانسون» نامزد حزب آزادی گرایان و «جیل استین» نامزد حزب سبز هم در این نظرسنجی به ترتیب موفق به کسب 7 و 2 درصد آرای مردم شدند.
سی.ان.ان گرچه یادآور شده است که 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که کلینتون در نهایت پیروز رقابت های انتخاباتی خواهد بود.

این نظرسنجی در تاریخ 1 تا 4 سپتامبر (11 تا 14 شهریور) برگزار شده و جامعه آماری آن نزدیک به یکهزار نفر بوده است.

کلینتون در اغلب نظرسنجی های هفته های گذشته با اختلاف بسیار موفق به کسب جایگاه نخست شده بود. با این حال رقابت این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بسیاری از آن به عنوان انتخاب بین بد و بدتر یاد می کنند، در واپسین هفته های باقی مانده تا روز انتخابات شکل جدی تری به خود گرفته است و به صورت نزدیک دنبال می شود.

گفتنی است که آخرین نظرسنجی موسسه ایپسوس و خبرگزاری رویترز هم نشان می دهد که ترامپ با 40 درصد آرا در برابر کلینتون با 39 درصد آرا پیشتاز است. عوامل مختلفی می تواند در آمار ضد و نقیض این نظرسنجی ها دخیل باشد.
انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی آمریکا هشتم ماه نوامبر (18 آبان) برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
0
اگرترامپ دست ازدوستی باپوتین بردارد برنده شدنش حتمی است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین