کد خبر: ۳۹۴۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۳

برای فلسطین ارتش می سازیم

آفتاب‌‌نیوز : اسراییل به شدت با این طرح مخالفت کرده و از حماس خواسته است دست از خشونت بردارد. این در حالی است که سایر گروهها با پیشنهاد حماس موافقت نکرده و گفته اند که هرگز نمی خواهد تحت کنترل حماس باشند. 

جبرئیل رجوب یکی از مقامات بلند پایه سابق فلسطین گفته است حماس قدرتی برای تحت کنترل در آوردن نیروهای امنیتی ندارد. 

خالد مشعل تاکید کرد حماس اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و گفت تا زمانی که اسراییل به کشتار فلسطینیان ادامه می دهد آنها هم به حملات خود علیه اسراییل ادامه خواهند داد. 

مشعل که هم اکنون در تبعید در سوریه به سر می برد گفت گروه حماس خلع سلاح نمی شود و با 5000 نیروی مسلحی که فقط در نوار غزه دارد می تواند یک ارتش تشکیل بدهد. 

او گفت ما حاضریم گروههای نظامی موجود در فلسطین را یکی کرده و مثل سایر کشورها یک ارتش تشکیل دهیم. این در حالی است که مقامات اسراییلی از حماس خواسته اند که برای حل مناقشه موجود به دنبال یک راه حل صلح آمیز باشد. 

سخنگوی وزرات امور خارجه اسراییل گفت اگر حماس می خواهد نقشی در صلح داشته باشد کاملا مشخص است که چه اقداماتی باید انجام دهد. آنها باید دست از تروریسم بردارند. خلع سلاح شوند و بجای تشدید خشونت ها اسراییل را به رسمیت بشناسند. 

مشعل در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت تا زمانی که توافق های انجام شده میان اسراییل و فلسطین به منافع مردم فلسطین لطمه ای وارد نکند آنها به این توافق ها وفادار خواهند ماند ولی هیچ اشاره ای به توافقات مورد نظر خود نکرد. 

مقامات اسراییلی از زمان پیروزی حماس در انتخابات بارها اعلام کردند که با حماس مذاکره نمی کنند و موفاز وزیر دفاع اسراییل در تازه ترین اظهارات خود گفت: به ترور رهبران حماس ادامه می دهیم. 

موفاز در ادامه اظهارات خود که از طریق شبکه دوم تلویزیون اسراییل پخش می شد گفت تا زمانی که حماس وجود دارد و به حملات خود علیه اسراییل ادامه می دهد ما امنیت نداریم. 

در همین راستا جوخه های ترور اسراییل با کمک نیروی هوایی ارتش اسراییل در سال 2004 شیخ احمد آل یاسین رهبر سابق حماس و جانشین دی عبدالعزیز رنتیس را یک ماه بعد ترور کردند.

پیشنهاد مشعل برای ایجاد یک ارتش مورد استقبال چندانی قرار نگرفته است. در همین خصوص علاحسنی رییس پلیس غزه گفت: نیروهای امنیتی خط قرمز هستند . ما اجازه نمی دهیم کسی اختیار آنها را بدست گیرد. این نیروها مستقل و بی طرف باقی می مانند و تصمیمات (مسعود عباس) را اجرا می کنند. 

بعد از این اظهارات تعدادی از افسران پلیس در مقابل ساختمان پارلمان فلسطین در غزه تجمع کرده و خواستار محاکمه  تعدادی از نیروهای حماس که در ماههای گذشته یک پلیس را کشته بودند شدند.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین