کد خبر: ۳۹۴۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

مصباحی‌مقدم: مصباح شخصیت علمی است نه سیاسی

بنده هيچ‌گاه چنين اظهاراتي را مطرح نكردم و كساني كه با بنده مصاحبه كرده‌اند به دلخواه خود از ادبياتي كه مورد تاييد بنده نيست استفاده كرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این موضوع که"گفته بودید نیازی به مشورت با آیت الله مصباح برای استراتژی انتخابات نیست"به روزنامه آرمان گفت: بنده هيچ‌گاه چنين اظهاراتي را مطرح نكردم و كساني كه با بنده مصاحبه كرده‌اند به دلخواه خود از ادبياتي كه مورد تاييد بنده نيست استفاده كرده‌اند. 

 از نظر بنده آيت‌ا... مصباح يزدي يك شخصيت كم نظير و تاثيرگذار در حوزه علميه و در بين فضلا و علما هستند كه از تاثيرگذاري بالايي در فضاي سياسي كشور برخوردارند. از سوي ديگر آيت‌ا... مصباح يزدي در بين توده‌هاي مردم نيز از تاثيرگذاري زيادي برخودارهستند و بسياري از مردم خود را پيرو عقايد و تفكرات ايشان مي‌دانند و از علم و آگاهي ايشان استفاده مي‌كنند. 

با اين وجود آيت‌ا... مصباح‌يزدي بيشتر به عنوان يك شخصيت علمي مطرح هستند تا به عنوان يك «ليدر سياسي». شايد اين نكته مورد غفلت برخي از افراد قرار گرفته است. از سوي ديگر آيت‌ا... مصباح‌يزدي هيچگاه جايگاهي براي خود خارج از چارچوب «جامعه مدرسين» تعريف نكرده و همواره در آن چارچوب فعاليت كرده‌اند.

به همين دليل اگر كسي قصد داشته باشد تصميم‌گيري در جريان اصولگرايي را «سه ضلعي» كند با ناكامي مواجه خواهد شد و به نتيجه نخواهد رسيد. جريان اصولگرايي تنها دو ضلع براي تصميم‌گيري دارد. اين دو ضلع نيز «جامعه روحانيت مبارز» و «جامعه مدرسين» است و هيچ ضلع سوم ديگري وجود ندارد. 

نكته ديگر اينكه كسي نمي‌تواند اين دو تشكل مهم و تاثيرگذار را به اشخاص تقليل دهد ودر افراد خلاصه كند. به صورت طبيعي در اين دو تشكل، افراد ممتاز و صاحب فكر زيادي وجود دارد. با اين وجود اين افراد به كار تشكيلاتي و خرد جمعي اعتقاد دارند و خود را مقيد به تصميم جمعي مي‌دانند. در گذشته برخي افراد تلاش كردند دو ضلع اصولگرايي را به سه ضلع افزايش بدهند كه در نهايت نتيجه مطلوبي به دست نياوردند. در شرايط كنوني نيز برخي تلاش مي‌كنند تصميم‌گيري براي جريان اصولگرايي را در سطح افكار عمومي سه ضلعي جلوه بدهند و برخي تكاپوها در همين زمينه صورت مي‌گيرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین