کد خبر: ۳۹۴۴۵۳
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه پیام نور

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور امسال افزایش پذیرش دانشجو داشته در حالی که در سال‌های گذشته به علت سیاست‌های نادرست با کاهش دانشجو مواجه بود.
آفتاب‌‌نیوز :
فیصل حسنی در جمع خبرنگاران در محل دانشگاه پیام نور مازندران گفت: دانشگاه پیام نور  700 هزار دانشجو در 500 واحد داشته و مرکز شهرها و دارای  8 هزار کارمند و 4 هزار هیئت علمی دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور از نظر آموزشی رتبه اول را دارد، افزود: این دانشگاه بزرگترین دانشگاه خاورمیانه بوده و از نظر پژوهشی دارای مقام برتر است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: این دانشگاه از نظر فعالیت و امکانات پژوهشی بسیار پیشرفته و دارای امکانات آموزشی در مراکز شیراز تهران و تبریز است.

وی با بیان اینکه 57 پروژه در دهه فجر سال گذشته و 61 پروژه هفته دولت در دانشگاه های پیام نور افتتاح شد، افزود: در دهه فجر امسال 100 پروژه در واحدهای پیام نور به بهره برداری می رسد و برای تکمیل 400 پروژه نیمه تمام از قبیل سوله‌های ورزشی، مجتمع‌های فرهنگی و مراکز آموزشی در کشور 280 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: اکنون شهریه ثابت منطقه یک و دو  148 هزار تومان و شهریه ثابت منطقه سه و چهار 120 هزار تومان است، این دانشگاه سالانه 35 هزار تومان برای فعالیت های فرهنگی دانشگاه و 5 هزار تومان برای بیمه، وجه از دانشجو دریافت می کند.

این مسئول با بیان اینکه سالانه افزایش شهریه در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در مازندران 2 میلیارد تومان برای یکی از واحدهای نیمه کاره نیاز است که در همین هفته تخصیص می یابد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور دانشگاه مستضعفین است و یک دانشجو در یک ترم با متوسط 15 واحد حدود 350 تا 400 هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در سال های اخیر سطح کیفی دانشگاه پیام نور افزایش داده شد، دانشگاه پیام نور نیمه حضوری است و چنانچه زیر ساخت ها آماده شود در نظر داریم با الکترونیکی کردن دروس، آموزش های غیر حضوری برگزار کنیم.

وی افزود: بیش از 3000 دانشجوی به صورت الکترونیکی در کنار رشته های نیمه حضوری تحصیل می کنند.

حسنی با بیان اینکه در بخش آموزش عالی هرچه سرمایه گذاری کنیم ارزشمند است، گفت: دانشگاه پیام نور امسال افزایش پذیرش دانشجو داشته در حالی که در سال های گذشته به علت سیاست های نادرست کاهش دانشجو داشت.

وی با اشاره به اینکه مازندران از نظر آموزشی رتبه‌های بسیار خوبی دارد، افزود: کل درآمد پیام نور کشور 1000 میلیارد تومان است، سال گذشته 2 میلیارد تومان به دانشجویان ممتاز کمک شد و 228 نفر از هیئت علمی و  کارمندان  ممتاز برای 5 روز به مشهد مقدس اعزام شدند.

به گزارش ایسنا، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: در گذشته تعداد دانشجویان دانشگاه پیام نور یک میلیون و 200 هزار نفر بود که امروز به 700 هزار نفر کاهش یافت و با این کاهش درآمدی از دولت انتظار داریم حقوق کارمندان رسمی و پیمانی را کامل پرداخت کند.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه پیام نور پرچم فرهنگی دولت در شهرها است تاکید کرد:  تحت هیچ شرایطی هیچ واحد از دانشگاه پیام نور را تعطیل نمی کنیم، اما ممکن است واحدی را تغییر ماموریت دهیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین