کد خبر: ۳۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

خبرهای از جشنواره‌ی فیلم کوتاه مدرسه، اجرای نمایش تولد چهل سالگی، تحسین کارگردان شیلیایی از فیلم یتیم‌خانه و ... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.
آفتاب‌‌نیوز :
 پس از ۱۰ روز بررسی فیلم‌ها توسط هیئت انتخاب چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه، ۵۳۰ فیلم به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند و داوری هنری و مردمی برای این فیلم‌ها آغاز شد.

در بخش داوری مردمی هر یک از آثار جشنواره از ۷ جنبه جذابیت، تاثیرگذاری، داستان پردازی، بازی، فیلمبرداری، تدوین و کارگردانی مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

لذا مخاطبان می‌توانند با ورود به سایت «هنروما» به آدرس honaroma.ir و پس از ثبت نام و ورود، با مشاهده هر فیلم آن فیلم را مورد ارزیابی و رتبه دهی قرار دهند.

همچنین دانش آموزان هنرمندی که اثرشان به بخش مسابقه این دوره از جشنواره راه یافته است، می توانند با انتشار لینک فیلم خود از سایت «هنروما» در فضای مجازی، به جمع آوری آرای مردمی برای اثرشان بپردازند.

در کنار داوری مردمی که در اختتامیه جشنواره رتبه های برتر اعلام می گردند، داوری هنری جشنواره نیز آغاز شده است که جزئیات آن نیز به زودی اعلام می شود.

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در 5 بخش فیلم‌‎های داستانی، مستند، علمی- آموزشی، انیمیشن و تیزر تبلیغاتی و با موضوع آزاد، در راستای طرح شهاب وزارت آموزش و پرورش و با هدف شناخت و هدایت دانش‌آموزان هنرمند و مستعد هنر به منظور پرورش استعدادها توسط مجامع اصلی هنری در سطح کشور، توسط موسسه «هنروما» و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

اجرای نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم در تماشاخانه ارغنون

​نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم به نویسندگی و کارگردانی حمید زارع و تهیه کنندگی مشترک علی فتاحی و حمید عبدالحسینی از 21 شهریور ماه در تماشاخانه ارغنون روی صحنه می‌رود.

در خط داستانی نمایش اینگونه پیش می رود که در روز 40 سالگی آقای جیم تمامی اتفافات بر خلاف میل او به وقوع می پیوندد.

پویا بیکی ، نامیراحفیظی ، یوسف فروتن ، مینا دهنوی ، مهدی میراکبری ، افشین کامیابی فرد ، نیما کمالی روستا در نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم به ایفای نقش می پردازند.

نمایش تولد چهل سالگی آقای سرآمد یک تجربه دانشگاهی است و تمامی اعضای آن از فارغ تحصیلان رشته های مرتبط هستند. در همین راستا سعی کردند یک تجربه دانشگاهی را به یک اثر حرفه ای تبدیل کنند.

دیگر عوامل گروه عبارتند از : مشاور تهیه پیمان یاحقی ،دستیار کارگردان و برنامه ریز  احسان صفانژاد ، دستیاران  رامین علیزاده ، نیما کمالی ،  منشی صحنه  راحله دلفانی ، افکت صدا  میلاد اسدی ، طراح صحنه ولباس  نسیم چوگلی ، مدیرصحنه  رامین علیزاده ،طراح گریم  یاسمین پدری ،  طراح نور  ابوالفضل حاجب ، طراح پوستر  امیر سهیلی پور ، طرح و ساخت تیزر  امیر اقایی  هستند که در تولید این نمایش حمید زارع را همراهی می‌کنند.

نمایش تولد چهل سالگی آقای جیم هر روز به غیر از شنبه ها از 21 شهریور ها ساعت 17:45 به روی صحنه می رود. علاقمندان می‌توانند برای تماش این نمایش به تماشاخانه ارغنون واقع در خ ولیعصر ،خ نوفول شاتو،بن بست زیبا پلاک 1 مراجعه  کنند.

تحسین کارگردان شیلیایی از "یتیم خانه ایران"

میگل لیتین، فیلمساز ضدکودتای شیلیایی که به عنوان میهمان ویژه بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار به ایران آمد، به تماشای فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران»، ساخته تازه ابوالقاسم طالبی نشست.

لیتین که به خاطر جذابیت فیلم، دوبار آن را تماشا کرد، پس از نمایش آن درباره فیلم گفت: «یتیم خانه ایران»، به عنوان یک روایت تاریخی از لحاظ هنری، فنی و محتوایی، فیلم بسیار خوبی است و مصداق اثری است که من آن را تحسین می‌کنم.

این کارگردان بیان کرد: فیلمسازان باید تاریخ و اتفاقات تاریخی را به تصویر بکشند و «یتیم خانه ایران» به خوبی از پس این کار برآمده است.

«یتیم خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران را در سال‌های 1295 تا 1297 در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس روایت می کند.

گفتنی است "یتیم خانه ایران" با دریافت پروانه نمایش، طبق برنامه ریزی های انجام شده از نیمه دوم مهرماه سال جاری به اکران عمومی درمی آید.

پیش فروش سعادت لرزان، مردمان تیره روز آغاز شد

به گزارش مشاور رسانه ای گروه، پیش فروش اینترنتی نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره روز» نوشته علیرضا نادری و کارگردانی مریم بابایی که اجراهای خود را از روز یکشنبه، 21شهریور در سالن استاد فنی زاده ی موسسه منشور هنر آغاز می کند، در سایت تیوال آغاز شد.

این نمایش با حضور بازیگرانی چون؛ ارغوان فتوحی، مریم بابایی، محسن صابری پور، رویا منتظری، شیدا شیدایی، مهرداد شمس و کیارش کارگر و تهیه کنندگی موسسه منشور هنر از روز یکشنبه 21شهریور تا روز چهارشنبه 31 شهریور، هر شب ساعت 19 به روی صحنه می رود. همچنین از دیگر عوامل اجرایی می توان به، طراح صحنه و نور: علی عنایتی، لباس: نرگس عباسی، مهناز فانی، گریم: مریم بابایی، علی عنایتی، مهرداد شمس، افکت: آرش بشارتی، زهرا قدوسی، گرافیک: پرنیا بابایی، سپهر منصوری، دستیار کارگردان: محسن صابری پور، مدیر صحنه: رویا منتظری، منشی صحنه: مهری دادخواه، تنظیم افکت: کیارش دادگر، مشاور رسانه ای: امیر پارسائیان مهر و تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن اشاره کرد.

به گزارش ایسنا،در خلاصه داستان آمده: نصراله پسر خانواده فقیری است که مدت زیادی بی خبر، دور از خانه بوده. او در شب عقدکنان دختر مورد علاقه اش "بتول" به خانه باز می‌گردد. این در شرایطی است که خواهر بزرگش برای قهر به خانه‌ی پدری آمده و با وجود اصرارهای پدر و مادر قادر به بازگشت نیست. علیرضا، پسر بزرگ این خانواده به علت جرمی سنگین فراری و تحت تعقیب است. نصراله با لو دادن برادرش، سبب قتل او می‌شود و با دزدیدن بتول در شب عقدکنانش پا به فرار می‌گذارد.

مخاطبان برای تهیه بلیت تخفیف دار می توانند به صفحه فروش این نمایش در سایت تیوال به آدرس www.tiwall.com/theater/saadatelarzan  مراجعه و یا برای خرید بلیت حضوری به سالن استاد فنی زاده به نشانی: خیابان انقلاب، ابتدای خیابان نجات الهی (ویلا)، کو چه مراغه، پلاک ۲، طبقه ۳، مرکز آفرینش منشور هنر مراجعه نمایند.

 برنامه نشست های تخصصی گروه تئاتر «نان» اعلام شد

گروه تئاتر «نان» همزمان با اجرای نمایش"کولا" در چارچوب پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نشست‌ها وکارگاه‌های تخصصی را در مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌کند.

گروه تئاتر «نان» همزمان با اجرای آثار نمایشی خود در چارچوب پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی نشست‌ها وکارگاه‌های تخصصی را به سرپرستی نصیر ملکیبه همراه پخش فیلم هایی از گروه اجرایی تئاتر نان و نحوه ی تمرین هادر تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می کند.

این نشست‌ها با موضوع رفتار شناسی در نمایش های"تادئوش گانتور"-فرمالیسم اجرایی در آثار"اسکار شلمر" و نقد بررسی آثار اجرایی گروه تئاتر نان(از فرم اجرایی تا پرداخت به موضوع و طراحی صحنه) برگزار خواهد شد.

کارگاه های گروه تئاتر «نان» از پانزدهم شهریور ماه ساعت 14 تا 18 در تالارقشقایی تئاتر شهر برگزار می شود.

هیات داوران بخش صحنه‌ای تئاتر شهر معرفی شدند

بخش صحنه‌ای پنجمین جشنواره تئاتر شهر با داوری دکتر قطب‌الدین صادقی ، رؤیا افشار و اردلان شجاع کاوه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، هیئت‌داوران جشنواره در بخش صحنه‌ای با حضور دکتر قطب‌الدین صادقی نویسنده ، کارگردان و مدرس تئاتر، رؤیا افشار مدرس تئاتر و بازیگر شناخته‌شده تئاتر ، تلویزیون و سینما و اردلان شجاع کاوه بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون و مدرس تئاتر برگزار می‌شود.

در این بخش 17 نمایش به رقابت می‌پردازند.

داوران بخش کودک و نوجوان پنجمین جشنواره تئاتر شهر نیز متشکل از پرستو گلستانی ، رضا فیاضی و محمد اعلمی هستند.

پرستو گلستانی کارگردان و بازیگرتئاتر و تئاتر کودک و نوجوان ، رضا فیاضی کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر در کنار محمد اعلمی کارگردان،مدرس ، طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی 13 نمایش راه‌یافته به این بخش را داوری خواهند کرد.

داوران بخش خیابانی پنجمین جشنواره تئاتر شهر نیز علی‌اکبر قاضی نظام فیلم‌نامه‌نویس و مدرس دانشگاه ، سروش طاهری بازیگر تئاتر و محسن حسن‌زاده نویسنده و کارگردان تئاتر معرفی‌شده‌اند. در این بخش 17 نمایش به رقابت می‌پردازند.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر از 22 شهریور در سالن‌های حرفه‌ای تئاتر و فرهنگسراهای تهران کار خود را آغاز می‌کند.

تریلی برای تئاتر سیار کانون 

تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایش «مادر جان سلام» به سفرهای خود در چهار استان کشور ادامه می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش به کارگردانی محسن صفری در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران میزبان کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود.

در سفر تریلی سیار تئاتر کانون، این نمایش از 17 تا 22 شهریور در شهرهای تبریز، کلیبر، سراب و منطقه آزاد ارس استان آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد و در ادامه سفر از 24 تا 28 شهریور این گروه نمایش، مهمان کودکان و نوجوانان شهرهای استان اردبیل می‌شوند.

هم‌چنین، کودکان و نوجوانان از 30 شهریور تا 3 مهر در استان گیلان و 5 تا 9 مهر در استان مازندران میزبان تریلی تئاتر سیار کانون با نمایش «مادر جان سلام» می‌شوند.

این نمایش برگرفته از قصه «آن کس که مادر نیست» نوشته هانس کریستین اندرسن است که داوود کیانیان آن را به نمایش‌نامه تبدیل کرده است.

مادری با پسرش که از بیماری رنج می‌برد مشغول بازی است و در هنگام بازی مادر کودکش را گم می‌کند و به دنبال فرزند گم شده‌اش می‌رود که اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد....

عباس شاهچراغی دستیار و اپراتور صدا، رضا حق‌گو آهنگ‌ساز و زیبا گرجی‌فلاح شاعر نمایش «مادر جان سلام» هستند.

بر همین اساس سمیه سلمانی، آزاده نوری، سعید تاجیک و محسن صفری بازیگران این نمایش در استان آذربایجان شرقی به شمار می‌روند.

در عین حال محسن صفری، سمیه سلمانی، مهدی و ملیحه مقیمی‌اسفندآبادی در این نمایش در سه استان اردبیل، گیلان و مازندران ایفای نقش می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین