آفتابنیوز : وي افزود: معتقدم عباس كيارستمي يكي از برجستهترين كارگردانان دنيا است ولي بايد توجه داشت سينماي قوي ديگري هم در ايران وجود دارد ولي براي من مهمتراز چيزهايي كه اهميت دارد اين است كه بايد در سينما به يك زبان جهاني برسيم. بنابراين هر چيزي كه من از ايران ميبينم چيزي نيست كه در روزنامهها و يا تلويزيون ديده باشم بلكه چيزي است كه من از طريق سينما به آن دست يافتم و فهميدم .
وي با بيان اينكه سينماي هاليوود به عنوان سينماي اول در دنيا سينماي تجاري ساير کشورها را تحت فشار قرار داده است تصريح كرد: سينماي دوم را هم تقريبا ميتوانيم به سينماي اروپا لقب دهيم و تفاوت سينماي اروپا با هاليوود اين است كه در سينماي هاليوود كه به اصطلاح ميتوانيم بگوييم ارباب تكنيك است، تهيهكننده است كه حرف آخر را ميزند، اما در سينماي اروپا فيلمساز به عنوان يك هنرمند كسي است كه برش نهايي و تصميم گيرنده است. البته سينماي دوم هنوز هم بخشي از سينماي تجاري است اما سينماي سوم سينمايي است كه در كل با اين دو سيستم درتعارض است و مبارزه ميكند و و مبدع سينمايي ديگر است و پرچمدار آن را سينماي ايران مي دانم .
فليكس زوريتا فيلمساز و روزنامه نگار اسپانيا نيز گفت: پيش از اين تنها فيلم دايره را ديده بودم و در اين دوره از جشنواره فيلم فجر از سطح تكنيكي فيلمها تحت تاثير قرار گرفتم .
وي افزود: معتقدم سينماي ايران صنعت و حرفه بزرگي است و خوشحال هستم كه ميبينم سينما جزيي از فرهنگ ايران محسوب ميشود.
وي با اظهار تمايل نسبت به توليد مشترک با سينماي ايران گفت: بله خيلي خوشحال ميشويم.نحوه فعاليتش توضيح داد: هدف اصلي من در کارم اين بوده كه حقيقت را در مورد نحوه زندگي مردم و موقعيتشان به اروپا نشان بدهم و حدود 25 مستند ساختم.
اين فيلمساز به اين پرسش كه در كدام يك از شاخههاي فيلمها مستند دوست دارد فعاليت كند گفت: مستندهاي سياسي و بعد از آن اجتماعي را دوست دارم و فكر ميكنيم سينما بهترين ابزاري است كه ميتوانيم فرهنگ كشور ها را به هم معرفي كنيم.