کد خبر: ۳۹۴۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

بازگشت خانواده های عراقی به فلوجه آغاز شد

بعد از گذشت قریب 10 هفته از آزادی شهر فلوجه (در 26 ژوئن 2016) در 50 کیلومتری غرب بغداد از توابع استان الانبار، بازگشت خانواده های عراقی به این شهرستان در روزهای اخیر آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو شورای استان الانبار روز پنجشنبه به خبرگزاری 'السومریه نیوز' عراق گفته است که به تازگی 300 خانواده به مناطق سکنای خود در دو بازگشت خانواده های عراقی به فلوجه آغاز شدمنطقه 'الحصی' و 'البوعیفان' در جنوب و منطقه 'النساف' در غرب شهر فلوجه برگشتند.

'محمد یاسین' با بیان اینکه بازگشت اهالی به خانه هایشان همچنان ادامه دارد در عین حال افزود که هنوز مرکز شهر فلوجه برای بازگشت اهالی مهیا نیست.

شهر فلوجه پس از قریب یک ماه از شروع عملیات، از تصرف گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد شد و فرمانداری شهرستان در 27 ماه ژوئن تنها یک روز بعد از آزادی شهر، در این شهرستان دایر شد.

به گزارش ایرنا، شورای استان الانبار در چهارم سپتامبر ماه جاری میلادی اعلام کرد که چهار منطقه در شهرستان فلوجه برای بازگشت خانواده ها آماده شده است که شامل مناطق 'العسکری'، 'الضباط'، 'الشرطه' و 'الجغیفی' هستند.

به اعتراف نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق، عملیات آزادسازی فلوجه که در آن نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) نقش مهمی ایفا کردند، یکی از پاک ترین عملیات ها در عراق علیه گروه تروریستی داعش بوده و به اهالی بیگناه آسیبی نرسید.

قریب 85 هزار نفر از اهالی فلوجه بر اثر عملیات آزادسازی این شهر ناچار شدند منازل خود را ترک و در اردوگاه های اختصاص یافته سکونت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین