کد خبر: ۳۹۴۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵

بان کی مون آزمایشات هسته ای کره شمالی را محکوم کرد

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اینکه کره شمالی تا کنون پنج بار قوانین مربوط به سلاح های هسته ای را نقض کرده است، آزمایشات هسته ای اخیر این کشور را بشدت محکوم کرد و این اقدام را گواهی بر ضرورت حیاتی منع کامل آزمایش های هسته ای در جهان دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایرنا، 'بان کی مون' روز جمعه با حضور در کنفرانس خبری سخنگوی خود، گفت: این پنجمین باری است که دولت کره شمالی در بان کی مون آزمایشات هسته ای کره شمالی را محکوم کردسال های اخیر قوانین مربوط به آزمایشات هسته ای را نقض کرده است.

وی بر ضرورت فوری نیرومندتر کردن رژیم های مربوط به منع کامل آزمایشات هسته ای در جهان تاکید کرد و گفت: همصدا با جامعه بین المللی، از رهبر کره شمالی می خواهم تا با تغییر رویه در جهت از میان بردن برنامه های هسته ای خود گام بردارد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل، اتحاد خود را در انجام اقدامات مقتضی در واکنش به این مساله حفظ کنند.

بان کی مون تصریح کرد: سازمان ملل در ارتباط تنگاتنگ با سازمان های ذیربط بین المللی از جمله سازمان معاهده منع کامل آزمایشات هسته ای، بطور مستمر تحولات مربوط به فعالیت های هسته ای کره شمالی را تحت نظارت و بررسی قرار خواهد داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اقدامات محتمل بعدی شورای امنیت در واکنش به این مساله، اظهارکرد: این شورا تنها در یک سال گذشته هشت نشست فوق العاده در رابطه با برنامه های هسته ای کره شمالی برگزار کرده است. 

بان کی مون ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت در راستای حراست از صلح و امنیت بین المللی، اتحاد خود راحفظ کرده و به رهبران کره شمالی اخطارهای قاطعی بدهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین