کد خبر: ۳۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

خطر خاموشی‌های تابستانی منتفی شد

با فروکش کردن تب گرمای شدید و طاقت فرسای هوای تابستانی به ویژه در شهرهای جنوب کشور و نزدیک شدن به فصل پاییز، سقوط آزاد مصرف برق در ایران هم آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با آغاز سقوط ۱۰ هزار مگاواتی مصرف برق در ساعات پیک روزهای پایانی شهریور ماه، خطر خاموشی‌های تابستان ۹۵ به طور کامل منتفی شد.

به گزارش مهر، پس از ثبت رکوردهای متعدد پیک مصرف برق در طول ۸۰ روز نخست تابستان سال جاری، سقوط آزاد مصرف برق در کشور آغاز شده است.

تیر و مرداد ماه سال جاری روزهای رکوردشکنی پیک مصرف برق ایران به شمار می‌رود به طوری‌که چهارشنبه ۳۰ تیر ماه امسال پیک مصرف برق کشور به ۵۲ هزار و ۶۹۲ مگاوات رسید و در برخی از روزهای مرداد ماه برای ۱۰ روز متوالی پیک مصرف برق روزانه و شبانه کشور در محدوده بیش از ۵۰ هزار مگاوات ثبت شد.

بر این اساس، با فروکش کردن تب گرمای شدید و طاقت فرسای هوای تابستانی به ویژه در شهرهای جنوب کشور و نزدیک شدن به فصل پاییز، سقوط آزاد مصرف برق در ایران هم آغاز شده است.

آمار ارائه شده توسط مدیریت شبکه برق کشور نشان می‌دهد دیروز، جمعه ۱۹ شهریور ماه بالاترین میزان مصرف برق در ساعات پیک حدود ۴۱ هزار و ۴۱۲ مگاوات در ساعت ۲۰:۵۸ شب بوده که بیش از ۱۰ هزار مگاوات کمتر از مصرف در روزهای پیک مرداد و تیر ماه امسال بوده است.

از سوی دیگر بالاترین پیک مصرف برق روزانه هم دیروز جمعه در ساعت ۱۵:۱۷ بعد از ظهر و به میزان ۳۸ هزار و ۹۶۹ مگاوات به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود سه هزار مگاوات کمتر است.

همزمان با کاهش شدید مصرف برق در کشور، ذخیره برق در نیروگاه‌های کشور به ترتیب در ساعات پیک شبانه و روزانه حدود ۶ هزار و ۱۹۹ مگاوات و ۶ هزار و ۷۴ مگاوات بوده که نشان می‌دهد هم اکنون با فروکش کردن مصارف تابستانی، ذخیره نیروگاه‌ها تا محدوده قابل اطمینان بخشی افزایش یافته است.

علاوه بر این دیروز کل مبادلات برق ایران حدود یک هزار و ۸۳۰ مگاوات بوده که سهم صادرات حدود یک‌هزار و ۴۰۲ مگاوات و واردات سهمی حدود ۴۲۸ مگاواتی را به خود اختصاص داده است.

نکته قابل توجه دیگر مصارف برق کشور آن است که با کاهش پیک مصرف به ویژه در بخش خانگی و تجاری، دیروز یک رکورد جدید در مصرف برق صنایع به ثبت رسید به طوری‌که صنعت کشور دیروز حدود چهار هزار و ۷۲ مگاوات برق مصرف کرده است.

با پیش بینی تداوم سقوط آزاد مصرف برق در کشور و افزایش ذخیره نیروگاه‌ها، خطر خاموشی‌های تابستانی برق منتفی شده است که به استثنای خاموشی‌های پراکنده دست کم برای تابستان سال‌جاری خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نداشته باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین