کد خبر: ۳۹۵۲۰۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
۲ ماه مانده تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

تشدید جنگ‌لفظی میان نامزدهای انتخابات‌آمریکا/کلینتون و ترامپ درباره هم چه می‌گویند؟

در حالی که تنها حدود ۲ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، جنجال‌های لفظی میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ شدت گرفته است. نظر سنجی‌های اخیر نشان می دهد که طی یک هفته گذشته ۸ درصد از میزان آرای هیلاری کلینتون کاسته شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- هیلاری کلینتون در آخرین اظهار نظر در مراسمی در نیویورک گروهی از حامیان دونالد ترامپ را افرادی «نژاد پرست، بیگانه ستیز و اسلام هراس» خواند و گفت که نیمی از حامیان وی داخل سبدی هستند که آن را «تاسف آور» می نامم.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنین بخش دیگری از حامیان آقای ترامپ را افرادی توصیف کرد که به دلیل نارضایتی از شرایط اقتصادی و برای تغییر ناچار به حمایت از وی هستند. 


تشدید جنگ‌لفظی میان نامزدهای انتخابات‌آمریکا/کلینتون و ترامپ درباره هم چه می‌گویند؟

خانم کلینتون گفت: «این یک کمپین انتخاباتی جدی نیست و این خارج از تصور است که یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرد مستبدی همچون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را ستایش کند.»

پس از این سخنان، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ صحبتهای هیلاری کلینتون توهین به گروهی از آمریکایی‌ها خواند. نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا، توییت کرد که این حرف رقیبش، برای میلیون‌ها حامی آقای ترامپ که "مردمی تحسین‌برانگیز و سخت‌کوش" هستند، "خیلی توهین‌آمیز" است.

دونالد ترامپ نیز درباره هیلاری کلینتون گفت: «سیاست‌های وی تنها ویرانگر است و سیاست نیست، شخصا فکر می کنم او آدم متعادلی نیست.»

براساس گزارش یورونیوز؛ آقای ترامپ همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد از عمکرد ضعیف نیروی دریایی این کشور تاکید کرد که به عنوان رئیس جمهوری احتمالی در صورتی که قایق های نظامی ایرانی به ناوگان دریایی آمریکا نزدیک شوند، دستور شلیک صادر خواهد کرد.

عذرخواهی کلینتون

در همین حال، هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بابت این‌که نیمی از حامیان دونالد ترامپ را 'یک مشت آدم مایه تاسف‌' خواند، پوزش خواسته است اما گفته است که هم‌چنان به 'مبارزه با تعصب و نژادپرستی' ادامه می‌دهد.

نظرسنجی‌های اخیر حاکی از رقابت شانه‌به‌شانه دو نامزد در ایالت‌های تعیین‌کننده اوهایو و فلوریدا است.

ماه گذشته آقای ترامپ که از آغاز کارزار انتخاباتی خود اظهارات جنجالی فراوانی داشته است، در یکی از سخنرانی‌هایش گفت حامیان حق نگهداری اسلحه در آمریکا می‌توانند جلوی هیلاری کلینتون را بگیرند. بسیاری از این حرف این برداشت را کردند که آقای ترامپ خواهان سوءقصد به خانم کلینتون شده است.

خود خانم کلینتون گفت آقای ترامپ هوادارانش را به خشونت خوانده است. اما آقای ترامپ گفت از حرف‌هایش سوءتعبیر شده و منظورش شرکت در انتخابات بوده است.

شدت و غلظت حمله‌های لفظی نامزدهای این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در دوره‌های معاصر بی‌سابقه بوده است. حمله‌هایی که گاه به کلمه هم محدود نشده و حالت‌های بدن هم به آن افزوده شده است؛ و رقابت‌های درون‌حزبی را هم به‌خصوص برای جمهوری‌خواهان خیلی پر آب و تاب کرد.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی؛ حرف‌های هیلاری کلینتون درباره این‌که نیمی از طرف‌داران رقیبش دونالد ترامپ "مایه تاسف" اند، یادآور بعضی اظهارنظرهای دیگر است که در دوره‌های قبلی انتخابات برای نامزدها گران تمام شد.

از جمله حرف میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات چهار سال پیش که در یک نشست خصوصی گفته بود ۴۷ درصد از مردم آمریکا برای امرار معاش به دولت وابسته‌اند و تلویحا این‌که این عده فقط با این ملاحظه رای می‌دهند که چه کسی بیشتر به آنها کوپن و یارانه می‌دهد.

آن‌زمان باراک اوباما توییت کرد: "ما رئیس‌جمهوری لازم داریم که برای همه آمریکایی‌ها تلاش کند؛ نه کسی که حدود نیمی از کشور را کنار بگذارد."

دونالد ترامپ بعد از حرف‌های هیلاری کلینتون، این توییت آقای اوباما از چهار سال پیش را بازتوییت کرد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می دهد که طی یک هفته گذشته ۸ درصد از میزان آرای هیلاری کلینتون کاسته شده است. هیلاری کلینتون در ۱۷ ایالت از جمله ایالت های کلیدی نیوجرسی، نیویورک و کالیفرنیا و اوهایو پیروز شده است. دونالد ترامپ نیز اگرچه در ۲۳ ایالت پیروز بوده اما بسیاری از آنها ایالت های کوچک و کم جمعیت تر هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
4
... همان روشهای برخورد که ترامپ و بقیه دارند ، دلواپسان هم دارند . واقعا وقتی رفتار و گفتار ترامپ را میبینیم و میشنویم ، انگار دلواپسان ما در آمریکا مبارزه انتخاباتی دارند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
1
چطور یک آدم میلیاردر می خواهد برای آدمهای معمولی مفید باشد،بازهم آدمهای بیگناه یا بمیرند یا بیخانمان بشوند وبعداز مدتی هم میرود دنبال کارش.
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
رای ما عبدالله نوری یا احمدی نژاد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین