کد خبر: ۳۹۵۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

دمیدن بر آتش دعوا با دادگاهی کردن داریوش مهرجویی

دعوای سینماگران با پزشکان در حالی رو به آرامی گذاشته بود و انتقادها از پزشکان پس از درگذشت زنده‌یاد کیارستمی در شرایطی کاهش می‌یافت که با اصرار پزشکان مبنی بر دادگاهی کردن مهرجویی باز هم موضوع این درگیری‌ها مطرح شده است. به این ترتیب این گمانه پررنگ شده که پزشکان این بار به خواست خود، به حرارت این آتش در حال خاموشی بدمند و حواشی تازه برای صنف‌شان به وجود آورند.
آفتاب‌‌نیوز : هفت روز پس از درگذشت عباس کیارستمی، در مراسمی که برای بزرگداشت کارگردان «طعم گیلاس» برگزار شده بود در کنار صحبت‌های گلایه‌آمیز اهالی سینما، داریوش مهرجویی با صدای بلند اظهارات تند و تیزی درباره پزشکان به زبان آورد.

به گزارش تابناک، البته او در میان صحبت‌هایش از کسی نام نبرد اما اظهاراتش آنقد‌ر سنگین بود که پزشکان واکنش گسترده‌ای به آن نشان دادند و حتی یکی از پزشکان بیمارستان جم پلاکاردهای توهین‌آمیزی نسبت به مهرجویی را به دست گرفت که تصاویر آن به سرعت در فضای مجازی منعکس شد. پس از این توهین‌ها این‌بار نوبت سینماگران بود که از کارگردان «هامون» در فضای مجازی دفاع کنند.

همان زمان وکیل این کارگردان در 28 تیرماه تنها هشدار داد در صورت تکرار چنین رفتارهایی از سوی هر شخص حقیقی و حقوقی نسبت به موکلش، از طریق قوه قضاییه وارد عمل می‌شود و برخورد جدی به عمل خواهد آورد؛ اما این دعوا به شکل قضایی ادامه نیافت و مهرجویی نیز شکایتی نکرد.

اکنون مشخص شده پزشکان قصد شکایت از داریوش مهرجویی و چهره‌های دیگری دارند که به نقد پزشکان در ماه‌های گذشته پرداخته‌اند و سازمان نظام پزشکی نیز هرچند اظهار کرده در این زمینه نقشی ندارد اما با این جریان همراهی است. در همین راستا مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه بی‌ادبی و توهین هیج جا پذیرفته نشده نیست،‌گفت: جامعه پزشکی همواره اخلاق‌مدارانه به عنوان بخشی از تامین کننده امنیت و سلامت کشور به وظایف خود عمل می‌کند.

رضا لاری‌پور تاکید کرده است: هجمه‌های رسانه‌ای و مشکلات پیش آمده در ارتباط با اهانت به پزشکان همچنین رعایت نکردن گفتمان مناسب توسط برخی افراد از دیگر دلایل جمع‌آوری امضا میان جامعه پزشکی بوده است. همچنین کم‌مهری، ناسپاسی و کم‌دقتی به حرمت پزشکان از دیگر دلایل جمع‌آوری امضا میان جامعه پزشکی بوده است.

لاری‌پور بیان کرد: جامعه پزشکی از مردم جدا نیست همانطور که جامعه هنری نیز به همین صورت است. در میان جامعه هنری پزشکان زیادی مشغول فعالیت بوده و عکس این قضیه نیز وجود دارد. این مسئله نشان می‌دهد میان آنها مشکلی وجود ندارد. پزشکان در حال جمع آوری امضا هستند اما به صورت رسمی در این زمینه نامه‌ای تحویل سازمان نظام پزشکی نشده است. در صورت ارائه این نامه به صورت رسمی جواب آن نیز به صورت رسمی ارائه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
1
1
واقعا پررو شدند ، هيچي ديگه بدهكارم شديم ،‌ميخواين معذرت خواهي كنيم توروخدا ببخشيد آقاي كيارستمي رو كشتيد (البته نمونه زياده حالا آقاي كيارستمي شناخته شده بود)
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین