کد خبر: ۳۹۵۲۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶

هکر 17 ساله دستگیر شد

نوجوانی که در سایت شخصی خود اقدام به آموزش هک و نفوذ به رایانه‌ها و گوشی‌های موبایل می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، سرهنگ "جهانگیر کریمی" معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان در پی رصد و پایش فضای مجازی به سایتی مجرمانه با محتوای آموزش هک و نفوذ به رایانه و گوشی‌های موبایل همراه نرم افزارهای مرتبط را شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: سرانجام با انجام جستجوهای علمی و تخصصی در فضای مجازی متهم که پسر نوجوان 17 ساله، اهل و ساکن استان اصفهان بود شناسایی و دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: متهم که در سایت خود ده‌ها روش هک و نفوذ از جمله هک انواع سرور، هک کامپیوترهای خانگی و همچنین هک گوشی موبایل را درج کرده بود پس از اینکه با مدارک و مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

کریمی با هشدار به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، تحریف واخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی مطابق ماده 25 قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و مرتکبین آن مجازات خواهند شد.

وی از خانواده‌ها خواست تا بیشتر مراقبت فرزندان خود در دنیای مجازی باشند و اعمال و رفتار آن ها را کنترل کنند، چرا که کنجکاوی، هیجان کاذب و تلاش برای کسب شهرت و جایگاه در بین دوستان و همسن و سالان از مهمترین ویژگی‌های دوران نوجوانی است و اگر آن ها در دنیای گسترده و پرتلاطم مجازی تنها بگذاریم قطعاً با خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهند شد که آسیب‌های آن جامعه را نیز درگیر خود خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
چرا پول مردم را که هکر ها دزدیده اند به آنان برنمیگردانید؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
خخخ اینا جوجه هستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین