کد خبر: ۳۹۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۰۸:۱۶

وحشت غرب از سخنان فرمانده سپاه پاسداران

آفتاب‌‌نیوز :

 این روزنامه در ادامه می افزاید تهدید تهران به حمله موشکی به اسرائیل و پایگاه های نظامی نیروهای غربی مستقر در خلیج فارس بعد از اظهارات محمود احمدی نژاد مبنی بر عزم جدی ایران برای ادامه فعالیت های هسته ای این کشور باعث افزایش نگرانی کشورهای غربی در خصوص برنامه های هسته ایران شده است. 

گاردین در گزارش خود می افزاید مخالفت های ادامه دار تهران با فشارهای بین المللی همزمان با تهدیدات موشکی این کشور باعث جدی تر شدن ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت شده است. 

امریکا در اجلاس داووس تلاش کرد متحدانی برای حمله نظامی محدود به ایران پیدا کند ولی هنوز در این کار موفق نشده و حتی کشوری مثل انگلیس که متحد همیشگی جنگ های امریکاست هنوز با امریکا در خصوص حمله به ایران توافق ندارد.

 در همین زمینه جک استراو، وزیر امور خارجه انگلیس گفته است انگلیس با امریکا دیدگاه مشترکی در خصوص حمله نظامی به ایران ندارد.

 وی گفت: ما مواضع متفاوتی داریم و هنوز نه صحبتی از حمله به ایران می کنیم و نه همچنین طرحی داریم. 

گاردین در ادامه می افزاید در حال حاضر موشک شهاب 3 قوی ترین اسلحه نظامی ایران است که با بردی معادل 2000 کیلومتر این قدرت را به ایران می دهد که پایگاه های نظامی امریکا در منطقه خاورمیانه و حتی کشور اسرائیل را هدف بگیرد. 

این روزنامه به نقل از سردار صفوی می افزاید: ما از ملاقات های سازمان ملی اطلاعات امریکا (CIA) و انگلیس (MI6) در کویت و عراق مطلع هستیم. ما به آنها هشدار می دهیم که از دخالت کردن در مورد موضوعات داخلی ایران جدا خودداری کنند. 

همچنین برخی از صاحب نظران استراتژیک غربی عنوان می کنند،  ایران که در حال حاضر تنها با تکیه بر موشک شهاب 3 چنین تهدیداتی علیه جهان مطرح می کند با داشتن سلاح های پیشرفته تر چگونه با سایر کشورها برخورد خواهد کرد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین