کد خبر: ۳۹۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

ذوالقدر: طرح تثبیت شغلی قهرمانان پارالمپیک را در مجلس پیگیری می‌کنیم

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای سفر کاری هیات 5 نفره پارلمانی ایران به مسابقات پارالمپیک در برزیل گفت که طرح تثبیت شغلی قهرمانان پارالمپیک در مجلس پیگیری خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سفر هیات پارلمانی ایران به ریودوژانیرو به روال تمامی مسابقات آسیایی المپیک و پارالمپیک بود که همیشه هیات نمایندگان برای حضور در این مسابقات اعزام می شوند. در این دوره نیز من و خانم سیاوشی به قید قرعه از بین اعضای کمیسیون فرهنگی و با نظر آقای پژمانفر رییس کمیسیون، آقای تابش به عنوان رئیس فراکسیون ورزش، آقای جعفرزاده که خود از جانبازان معزز هستند به عنوان عضو هیئت رییسه  فدراسیون معلولان و جانبازان و آقای تاجگردون از کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دعوت کمیته ملی پارالمپیک به عنوان ناظر و به عنوان هیئت پارلمانی مجلس شورای اسلامی برای حضور در مسابقات پارالمپیک به ریو اعزام شدیم

وی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در مورد انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک یادآور شد: حضور نمایندگان در این سفر بعد از این مصوبه حائز اهمیت ویژه ای بود و نشان دهنده حمایت مجلس از ورزش جانبازان و معلولین است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی ایران با رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک اضافه کرد: آقای فیلیپ کرون در این دیدار از سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریو ابراز خوشبختی نمود و حضور رئیس فراکسیون ورزش و نمایندگان کمیسیون فرهنگی و عضو هیئت رئیسه ی جانبازان و معلولان ایران و دیگر مسئولان حاضر را نشان دهنده اهمیت ورزش معلولین و ... استقبال کرد.

ذوالقدر ادامه داد، در این سفر همچنین با مسئولین کمیته پارالمپیک کشورمان نیز دیدار کردیم و در خصوص لحاظ موارد مورد نظر در کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه بحث وبررسی های مربوط صورت گرفت همچنین با سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در برزیل نیز ملاقات و از روند امور جاری کسب اطلاع شد و تبادل نظر در مورد وضعیت توسعه کشور برزیل روابط و توافقات دو جانبه تبادل نظر صورت گرفت.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی و دبیر کمیته ورزش فراکسیون ورزش با بیان این که علی رغم برخی حاشیه سازی ها سفر چهار روزه هیات پارلمانی ایران یک سفر کاری بوده است گفت: آنچه که در این سفر شاهد بودیم نشان انسجام خوب بین تیم های پارالمپیکی کشورمان بود و همچنین همه مربیان تیم های مختلف نیز در این رقابت ها حضور داشتند و بازیکنان کشورمان از روحیه بالا برخوردار بودند.

وی با بیان این که در حال حاضر طبق قانون قهرمانان المپیک تثبیت شغلی می‌شوند و قراردادهای کاری آن ها به قرار داد رسمی تغییر می کند، اضافه کرد: ما در مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و برای تثبیت شغلی مدال آوران پارالمپیک نیز طرحی را پیگیری می کنیم، حتی معتقدیم کسانی که در این دوره از مسابقات مدال نیاوردند هم باید مورد پشتیبانی و حمایت قرار گیرند و زمینه اشتغال آن ها نیز فراهم شود.

ذوالقدر در پایان گفت که بعد از تعطیلات تابستانی مجلس از مدال آوران پارالمپیک در صحن علنی تقدیر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین