کد خبر: ۳۹۵۴۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

فوربس: اختلاف ایران – عربستان می‌تواند بازار نفت را آشفته‌تر کند

نشریه فوربس در گزارشی با اشاره به درگیری‌های لفظی اخیر میان مقامات ایران و عربستان نوشت: تشدید تنش‌ها میان تهران و ریاض می‌تواند وضعیت بازارهای جهانی نفت را از این هم آشفته‌تر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
نشریه فوربس در ادامه گزارش خود نوشت: ایران و عربستان این روزها در تنش با یکدیگر قرار دارند. معترضان بعد از برگزاری مراسم روز جمعه در تهران هم‌زمان با سالگرد درگذشت زائران ایرانی در حج سال گذشته دست به تجمع زدند و مقامات آل‌سعود را برای این فاجعه مقصر دانستند.

به نوشته نشریه فوربس در جریان برگزاری مراسم حج در سال 2015 در منطقه منا در نزدیکی شهر مکه بیش از 2500 تن از زائران از سراسر دنیا جان خود را از دست دادند که حدود 500 نفر از آن‌ها ایرانی بودند؛ این در حالی است که مقامات عربستان شمار کشته شدگان را تنها 769 تن اعلام کردند. این فاجعه مرگ‌بارترین حادثه در برگزاری مراسم حج بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است: حادثه سال گذشته عربستان سبب شد تنش‌ها میان تهران و ریاض که دو رقیب منطقه‌یی محسوب می‌شوند افزایش یابد. دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌یی از جمله جنگ سوریه، جنگ داخلی یمن و عراق با یکدیگر اختلافات شدیدی دارند؛ به‌علاوه این که دو طرف توسط دو انشعاب متفاوت از اسلام یعنی شیعه و سنی رهبری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، روابط ایران و عربستان به‌ویژه پس از آن که جمعی از ایران‌های در اعتراض به اعدام شیخ نمر، رهبر برجسته شیعیان عربستان در مقابل سفارت این کشور در تهران دست به تجمع زدند شدت یافت که در نهایت به تعطیلی سفارت ریاض و قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور از سوی مقامات آل‌سعود منجر شد.

این نشریه در بخش پایانی گزارش خود با اشاره به این که ایران و عربستان دو صادر کننده بزرگ نفت در بازارهای جهانی به شمار می‌آیند نوشت: افزایش تنش‌های تهران – ریاض حتی می‌تواند وضعیت کنونی بازارهای نفت را از این هم آشفته‌تر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
1
این اختلاف دقیقا کار دلواپسان
اصلا توو این شک نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
اصلا توو این شک نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
0
0
این اختلاف دقیقا کار دلواپسان ایرانه
اصلا توو این شک نکنید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین