کد خبر: ۳۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

قیمت آپارتمانهای کوچک متراژ تهران +جدول

نگاهی به آمار معاملات مسکن در مردادماه امسال نشان می‌دهد خرید و فروش واحدهای مسکونی کوچک متراژ (زیر ۵۰ مترمربع) حدود ۱۰.۲ درصد از کل معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز : تازه ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد در مردادماه امسال واحدهای کوچک متراژ (زیر ۵۰ مترمربع) حدود ۱۰.۲ درصد از حجم معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده اند؛ در این میان اگرچه سهم واحدهای کوچک مسکونی نسبت به متوسط و بزرگ متراژها چندان قابل ملاحظه به نظر نمی رسد اما در سال های اخیر به علت تمایل به زندگی مجردی، بالابودن قیمت مسکن و افزایش مهاجرت به شهرها، تمایل به خرید واحدهای کوچک متراژ افزایش یافته است.  

به گزارش مهر، با توجه به افزایش رغبت خریداران به واحدهای کوچک متراژ، خبرنگار مهر قیمت واحدهای مسکونی زیر ۵۰ مترمربع تهران در ۵ منطقه تهران شامل شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب را مورد ارزیابی داده است. در این گزارش از اطلاعات سایت رسمی ایران فایل برای تحلیل قیمت مسکن مناطق مختلف تهران استفاده شده و برای هرمنطقه نیز دو نمونه به صورت موردی، ارزیابی می شود.

گزارش میدانی مهر از قیمت واحدهای مسکونی کوچک متراژ در مناطق مختلف تهران نشان می دهد که بطور طبیعی، گرانترین واحد در شمال و ارزانترین در جنوب پایتخت قراردارد.

منطقه

متراژ (متر)

قیمت (میلیون تومان)

نیاوران

۴۶

۵۰۰

ظفر

۴۰

۲۸۰

سعادت آباد

۳۳

۲۸۰

مهرآباد جنوبی

۳۵

۹۰

جمالزاده

۵۰

۲۲۰

سپهبد قرنی

۴۹

۲۹۴

بنی هاشم

۵۰

۲۳۷

نیروهوایی

۴۸

۱۹۲

خاوران

۴۲

۹۶

نازی آباد

۳۶

۹۰


شمال
در منطقه نیاوران، یک واحد مسکونی ۴۶ متری با قیمت هرمترمربع ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ میلیون تومان به فروش می رسد، یک آپارتمان ۴۰ متری در خیابان ظفرهم که متری ۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است، ۲۸۰ میلیون تومان فروخته می شود.
غرب
در شمال غرب تهران و منطقه سعادت آباد یک واحد مسکونی ۳۳ متری، ۲۸۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که قیمت هر مترمربع آن ۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان است. برای خرید یک واحد مسکونی۳۵ متری در منطقه مهرآباد جنوبی که قیمت هرمترمربع آن ۲میلیون و ۵۷۱ هزار تومان است باید ۹۰ میلیون تومان درچنته داشته باشید.
مرکز
در منطقه جمالزاده واقع در مرکز تهران یک واحد مسکونی ۵۰متری که قیمت هرمترمربع آن ۴ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان است، ۲۲۰ میلیون تومان فروخته می شود. شرایط در خیابان سپهبد قرنی متفاوت است و هرمترمربع واحد مسکونی نسبت به جمالزاده گرانتر است دراین منطقه برای هرمترمربع واحد مسکونی باید ۶ میلیون تومان پرداخت کنید که برای یک آپارتمان ۴۹ متری رقمی حدود ۲۹۴ میلیون تومان می شود.
شرق
یک واحد مسکونی ۵۰ متری در خیابان بنی هاشم در شرق پایتخت که متری ۴ میلیون و ۷۵۰ میلیون تومان است، ۲۳۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. در منطقه نیروهوایی واقع درشرق تهران برای خرید یک واحد مسکونی ۴۸ متری باید برای هرمترمربع ۴ میلیون تومان و برای کل واحد ۱۹۲ میلیون تومان هزینه کنید.  
جنوب
یک واحد مسکونی ۴۲ متری در منطقه خاوران تهران با قیمت هرمترمربع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ۹۶ میلیون تومان فروخته می شود. درنازی آباد برای یک واحد مسکونی ۳۶ متری با قیمت هر مترمربع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان، ۹۰ میلیون تومان فروخته می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین