کد خبر: ۳۹۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵

داستان صادق هدایت روی صحنه تئاتر می‌رود

ناصر حسینی‌مهر تمرین نمایش «بوف کور» را از ابتدای مهرماه در تئاترشهر آغاز می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : این کارگردان بیان کرد: حدود سه سال است که درخواست اجرای نمایش «بوف کور» را به مرکز هنرهای نمایشی و چند تالار ارائه کرده‌ام که در نهایت مدتی قبل هم مجوز متن آن صادر شد و هم با موافقت آقای شریعتی (مدیر تئاترشهر) بر سر زمان و مکان اجرای آن به توافق رسیدیم.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به اینکه این نمایش از هفتم فروردین سال آینده در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود، ادامه داد: این نمایش اقتباسی آزاد از رمان «بوف کور» صادق هدایت است که در آن تلاش کرده‌ام از ادبیات معاصر با حال و هوای تازه‌ای بهره ببرم تا صحنه‌های تازه در نمایشنامه‌نویسی ایران بوجود آید.

حسینی‌مهر با بیان اینکه در «بوف کور» عناصر دراماتیک زیادی وجود دارد، افزود: فارغ از اینکه صادق هدایت چه موضعی نسبت به جامعه و اخلاق دارد، من خودِ اثر را مورد توجه قرار داده‌ام چرا که لحظات ناب بصری و تئاتری زیادی دارد. به همین دلیل قصد دارم آن را روی صحنه بیاورم چرا که نمی‌خواهم یک راه تکراری را در نمایشنامه‌نویسی طی کنم همان طور که به نظرم بسیاری از آثار ما در حال نزدیک و شبیه شدن به هم هستند.

وی همچنین گفت: اقتباس از این رمان معروف صادق هدایت که تحقیقات زیادی روی آن انجام شده کار بسیار سختی بود چرا که تمام داستان در خیال می‌گذرد و وقتی با چند نویسنده نام آشنا هم صحبت کردم تا اقتباس آن را انجام دهند گفتند شدنی نیست اما سرانجام براساس تصاویری که در ذهنم داشتم این کار را انجام دادم و در کار به فضای سورئالیستی و خیال‌گونه اتکا خواهم داشت.

حسینی‌مهر در ادامه با اشاره به اینکه به زودی یک تست بازیگری براساس فراخوان محدودی که برای انتخاب چند بازیگر منتشر شده بود، خواهد داشت، بیان کرد: اجرای نمایش «بوف کور» سخت‌ترین کار من خواهد بود، چرا که بسیاری از مردم و تماشاگران تئاتر داستان صادق هدایت را خوانده‌اند. همچنین در این نمایش با بازیگران جوان کار خواهم کرد چون فکر می‌کنم انعطاف و توانایی آن‌ها برای اجرای چنین نمایشی بیشتر است.

به گفته او، تمرینات این نمایش به زودی در تئاترشهر آغاز می‌شود و از آنجا که اجرای نمایش با توجه به پیچیدگی‌های آن سختی زیادی خواهد داشت، مدت زمان بیشتری برای تمرین صرف می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین