کد خبر: ۳۹۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

مذاکره برای تشکیل دولت جدید کرواسی

حزب محافظه کار کرواسی با شریک سابق ائتلافی‌اش وارد مذاکره شده تا کابینه جدید را پس از پیروزی در انتخابات زودهنگام اخیر تشکیل دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حزب اتحادیه دموکراتیک کرواسی با کسب 61 کرسی در پارلمان 151 کرسی این کشور توانست پیروز شود و روز سه شنبه با حزب اصلاح طلبان این کشور وارد مذاکره شد تا یک کابینه جدید شکل دهد.

پلنکوویچ، رهبری حزب محافظه کار اتحادیه دموکراتیک کرواسی پس از دور نخست مذاکرات برای تشکیل کابینه جدید گفت:‌ در چند روز آتی کارشناسان ما قرار است بر روی جزئیات به گفت و گو بپردازند. ما به دنبال همکاری بلندمدت و با ثبات دوره چهار ساله هستیم.

وی ادامه داد: ما برای برخی از خواسته‌ها تفاهم داریم که شامل تغییر در تامین مالی احزاب سیاسی،‌ اخذ مالیات کمتر از تجار،‌ حسابرسی بانک مرکزی و منطقه اقتصادی حوزه دریای آدریاتیک است. حزب محافظه کار ما آماده مذاکره با سایر احزاب و شرکای سیاسی است اما به نظر می‌رسد که حزب "موست" آمادگی بیشتری برای تشکیل کابینه جدید دارد.

حزب محافظه کار اتحادیه دموکراتیک کرواسی و حزب اصلاح طلب موست در کابینه قبلی آنچنان که باید با یکدیگر همکاری نکردند و همین امر باعث فروپاشی دولت ائتلافی در ژوئن سال جاری میلادی تنها پنج ماه پس از روی کار آمدنشان شد.

"بوزو پتروف"، رهبری حزب موست رضایت خود را پس از دور نخست مذاکرات با حزب محافظه کار کرواسی اعلام کرد و گفت: این آغازی مناسب برای ایجاد اعتمادسازی به شمار می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین