کد خبر: ۳۹۵۹۲۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
دلواپسان به دنبال حذف روحانیت از مساجد هستند؟

امکانات و تریبون‌ها در اختیار مخالفان/چه‌کسانی در صف اول حمله به دولت روحانی هستند؟

اصولگرایان که روزگاری به اصلاح‌طلبان می‌تاختند که به دنبال حذف روحانیت از مساجد هستند، در دوران جدید فعالیت خود جوانان تندروی پروش یافته در مکتب «مداحان» را به روحانیون پرورش یافته در حوزه‌های علمیه ترجیح می‌دهند...
آفتاب‌‌نیوز :
اصولگرایان برای سخنرانی‌های سیاسی خود به سراغ چند چهره‌ جوان رفته‌اند. عموم چهره‌های سال‌خورده اصولگرا در دهه هشتاد آلوده چه‌کسانی در صف اول حمله به دولت روحانی هستند؟حمایت از تخلفات دولت شدند و این روزها دیگر کلامشان نفوذی ندارد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ در روزهایی که دولتمردان تلاش دارند در آخرین‌ ماه‌های دولت اول، طرح‌های نیمه‌تمام را به پایان برسانند و وعده‌های بر زمین‌مانده را عملی کنند، منتقدان روحانی منسجم شده‌اند و از طرفداران خود می‌خواهند برای دعوت سخنران با هسته مرکزی در تهران هماهنگ باشند تا اگر دستوری رسید و دود سفیدی از اردوگاه اصولگرایی بلند شد، نامزد اصولگرایان را معرفی کنند.

اصولگرایان و فضای مجازی

اصولگرایان که با راه‌اندازی چند ده سایت بزرگ خبری کاملا نبض فضای مجازی را در دست داشتند، با تولد شبکه‌های مجازی اعتبار گذشته خود را از دست دادند و در روزگاری که روحانی هم روی خوشی به فیلترینگ نشان نداده، قصد دارند در فضای حقیقی با فضای مجازی روحانی مقابله کنند؛ به‌خصوص اینکه انتخابات قبل از ماه رمضان برگزار خواهد شد و تنها فرصت باقی‌مانده در ماه‌های محرم و صفر است.

امکانات در اختیار اصولگرایان

پیش از این اصلاح‌طلبان دو بار از ظرفیت سخنرانی شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای مقابله با رسانه‌های متعدد اصولگرا استفاده کرده بودند؛ اولین بار سال ۸۴ بود که حامیان دکتر معین که از لحاظ پشتیبانی مالی به اندازه رقیبان اصولگرا و حتی اصلاح‌طلب خود توانمند نبودند، به سراغ شخصیت‌های جوان و دانشگاهی خود رفتند و بار دوم نیز همین افراد به ریاست علی شکوری‌راد کمیته سخنرانی‌های ستاد میرحسین موسوی را تشکیل دادند.

چهره‌های جوان وارد می‌شوند ...

اما اصولگرایان برای سخنرانی‌های سیاسی خود به سراغ چند چهره‌ جوان رفته‌اند. عموم چهره‌های سال‌خورده اصولگرا در دهه هشتاد آلوده حمایت از تخلفات دولت شدند و این روزها دیگر کلامشان نفوذی ندارد.

رهبر سخنرانان یکی از مجریان صداوسیما و دبیر سیاسی روزنامه منتسب به دولت وقت (احمدی‌نژاد) است. ستون‌نویس یکی از روزنامه‌های اصولگرا که از چهره‌های تندرو و به شدت مخالف دولت است.او اخیرا نیز انتقادهایی به احمدی‌نژاد داشته و نسبت به حضور او در انتخابات خوشبین نیست.

همچنین یکی دیگر از نویسندگان همین روزنامه از جمله سفیران اصولگرا و مخالف دولت روحانی است که البته سابقه فعالیت در خبرگزاری‌ وابسته به جریان اصولگرا را نیز در کارنامه خود دارد.دبیر سیاسی یکی از نشریات اصولگرا که بعد از ماجراهای مشایی با احمدی‌نژاد ماند و در رسانه‌های حامی او قلمفرسایی کرد و دبیر سیاسی یکی از سایت‌های اصولگرا که هر دو در این فهرست قرار دارند.

رییس سابق بسیج دانشجویی یکی از دانشگاه‌ها که در انتخابات مجلس دهم نیز نامزد شده بود اما در نهایت به نفع ائتلاف اصولگرایان انصراف داد، یکی دیگر از چهره‌های اصولگراست که بناست برای سخنرانی به این سو و آن سو برود. به این فهرست باید اضافه کرد برخی از مسئولان سابق بسیج دانشجویی که  آنها نیز برای سخنرانی دعوت به همکاری شده‌اند.

اصولگرایان که روزگاری به اصلاح‌طلبان می‌تاختند که به دنبال حذف روحانیت از مساجد هستند، در دوران جدید فعالیت خود جوانان تندروی پروش یافته در مکتب «مداحان» را به روحانیون پرورش یافته در حوزه‌های علمیه ترجیح می‌دهند اما اصلاح‌طلبان با گرد آمدن زیر پرچم سیدمحمدخاتمی و حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی و سیدحسن خمینی ارتباط بیشتری با نهاد حوزه دارند تا اصولگرایانی که زیر پرچم قالیباف، لاریجانی و احمدی‌نژاد و حدادعادل و جلیلی برنامه‌های خود را پیش می‌برند.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
م ک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
30
2
خدا شما اصلاح طلب ها رو به راه راست هدایت کنه! دائماً دارید مخالفان خودتون رو به تندروی متهم می کنید.
.
پاسخ ها
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
دلواپسان همیشه بر تبل جهل و لجبازی خود میکوبند و خود را مخالف مینامند درصورتیکه پافشاریشان جنبه عقلانی ندارد و فقط دعوای جناحی است در این بین تفکیک مخالف واقعی و دلواپس سخت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
20
0
البته من از ابتدا هم مخالف ورود مداحان به عالم سیاست بوده ام ؛ امّا کمی به گفته های بی سر و ته مازنی بیندازید ، آیا هیچ اثری از اسلام در آنها می بینید ؟ ایشان اهداف حزبی و جناحی خودش را به عنوان اسلام عنوان می کند ! «اجرای کنسرت را از حضرت امام حسن یاد گرفته ایم !» یعنی چه ؟ اصولاً امام حسن مجتبی علیه السّلام به کنسرت چه ربط دارد؟ ....
Triumph
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
شما تاوان فتنه انگیزیتون رو خواهید داد... .
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
حنای اصولگرایان بعد از حمایت های همه جانبه از احمدی نژاد دیگر رنگی ندارد. اکنون هم هر تخلفی صورت میگیرد پای یک اصولگرا در بین است. پس از آن هم بجای موضع گیری اسلامی و عادلانه , یا سکوت میکنند و یا نظر غیر عادلانه نظر میدهند و عمل میکنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
این چه صحبتی هست کی ما اصول گرایان به دنبال حذف روحانیت هستیم.‌این حرف کاملا اشتباه هست.
123
|
United States of America
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
0
0
خوشبختانه در سالهای اخیر تئوری استفاده از ازاین تریبونها بر علیه گروههای دیگر به شکست انجامیده ونتیجه عکس داده است .مردم دیگر آن مردم سالهای پیش نیستند که با تحریک یک عده افراد معلوم الحال دست به انتخاب یک گزینه تحمیلی بزنند
536
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
0
2
کلیپ4دقیقه ای از سید اصلاحات همه زحماتشون رو بر باد میده.نمونه اش انتخابات خرداد 92و اسفند94.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین