کد خبر: ۳۹۵۹۹۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

رضا عطاران مهمان ویژه‌ی یک تئاتر و چند خبر دیگر

رضا عطاران مهمان ویژه‌ی تئاتر امیر غفارمنش، دولت‌آبادی به تماشای تئاتر گیل آبادی نشست و خبر اجرای سه نمایش از مهم‌ترین خبرهای تئاتر بود.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا عطاران به تماشای نمایش «پری»نشست.رضا عطاران مهمان ویژه‌ی یک تئاتر و چند خبر دیگر

به گزارش ایسنا به نقل از مشاور رسانه ای، روز سه‌شنبه ۲۳ شهریورماه نمایش «پری»به کارگردانی امیر غفارمنش‌، میزبان رضا عطاران کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون بود.

پس از پایان نمایش غفارمنش از میهمانان تشکر کرد و گفت: خنداندن رضا عطاران بسیار سخت است ولی خدا رو شکر رضا با این نمایش خندید، و پس از آن نمایش را به امیردژاکام و خسرواحمدی تقدیم کرد.

این نمایش تا ۲۶ شهریور۱۳۹۵هر شب ساعت ۲۱ در سالن حافظ واقع در خیابان حافظ،خیابان استادشهریار،روبروی تالاروحدت اجرا خواهد شد.

در دوازدهمین شب اجرای نمایش  «سپنج رنج و شکنج فرخنده» چه گذشت؟

دوازدهمین شب اجرای نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» شب گذشته (سه‌شنبه 16 شهریور ماه) در حالی سپری شد که محمود دولت‌آبادی، رضا رفیع، امیرحسین علم‌الهدی و ابوالفضل اینانلو به عنوان مهمانان در این نمایش حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی نمایش، پس از اجرای بخش اول، هنگامی که فریدون محرابی بازیگر نمایش از حضار خواست تا هر چه می‌خواهند بگویند، یکی از حاضران گفت: پیش از امدن به این جا همراه با نامزدم فیلم فروشنده را دیدیم و بعد به دیدن این نمایش آمدیم. برایم جالب بود که هر دو به موضوع زنان و مشکلات آنها در جامعه پرداخته است.

ابوالفضل اینانلو نیز شعری از قیصر امین پور را خواند: حرف‌های ما هنوز ناتمام / تا نگاه می‌کنی: وقت رفتن است / باز هم همان حکایت همیشگی / پیش از آنکه با خبر شوی / لحظه عزیمت تو ناگزیر می‌شود / آی... ای دریغ و حسرت همیشگی / ناگهان چقدر زود دیر می‌شود.

پس از آوازخوانی قربان نجفی با همراهی حضار و پایان بخش دوم اجرا، محمود دولت آبادی که میهمان نمایش بود گفت: این سبک از نمایش نوع جدیدی است و من تا به حال این سبک از نمایش را ندیده بودم. به هر حال زندگی عرصه تجربه و آموختن است و تئاتر هم چهل سال است که به صورت تجربه‌گرا پیش می‌رود. این شیوه را برای اولین بار است که می‌بینم اما هر چیز نویی لزوما خوب نیست و هر چیز خوبی هم لزوما کهنه نیست.

امیرحسین علم‌الهدی مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه نیز بیان کرد: با توجه به اینکه نقبی هم زده بود به وضعیت زنان جامعه ایرانی تجربه جدیدی بود. مهم‌ترین مشکل این نوع نمایش‌ها این است که اطلاع‌رسانی‌اش خیلی کم است. با توجه به وضعیت کمبود تفریحات و کارهای فرهنگی جمعی باید استراتژی روشن‌تر و بهتری برای اطلاع‌رسانی این گونه کارها که جذاب هستند، وجود داشته باشد.

تئاتر همیشه با بحث خواص حرکت می‌کند ولی به نطر می‌رسد که این‌گونه نیست بلکه تئاتر می‌تواند بخشی از عوام را هم درگیر کند؛ عامه مردمی که ترجیح می‌دهند در خارج از خانه در تفریحات و فعالیت‌های جمعی حضور داشته باشند.

واقعیت این است که این نوع تئاتر که تجربه جدیدی است و خود تماشاگر به عنوان یکی از کاراکترهای نمایش دیده می‌شود، می‌تواند برای مخاطب عام بسیار جذاب باشد  و این مهم‌ترین حسن این نوع نمایش است. امیدوارم دوستان نسبت به اطلاع‌رسانی پررنگ‌تر اقدام کنند و به هر حال تجربه لذت‌بخشی بود.

رضا رفیع نیز در رابطه با این نمایش گفت: این نمایش به گونه‌ای بود که من در متن تئاتر قرار گرفتم و جزئی از کل شدم و این برایم حس جالبی بود. نمایش کاملا زنده بود و به جای اینکه فقط بازیگر ایفای نقش کند، همه تماشاگران و بینندگان نمایش روی سن بودند و خیلی حس می‌کردی که در تکمیل کردن پازل نمایش و داستان فرخنده نقش داری.

وی در مورد محتوای داستان گفت: این نمایش به لحاظ موضوعی بسیار خوب بود، ورود به حوزه زنان برای من همیشه مغتنم بوده و آن را جزو مسائل ضروری فرهنگی و هنری‌مان می‌دانم. گاهی بین مرز خیال و واقعیت خیلی نازک می‌شد و مخاطب واقعا گیج می‌شد که ادامه نمایش را می‌بیند یا اتفاقی خارج از عالم نمایش افتاده است. این تردید و تردد مخاطب بین واقعیت و نمایش مزیت این کار بود.

نمایش «سپنج رنج و شکنج فرخنده» بر اساس نوشته‌ای از مجموعه «تک نگاره‌های محمود استاد محمد برای سکوت» به کارگردانی شهرام گیل‌آبادی و با بازی فریدون محرابی، شمسی صادقی، نوشین حسن‌زاده، رویا فلاحی و نازنین مهیمنی و با آواز قربان نجفی تا 31 شهریورماه هر شب ساعت 20 در پلاتوی اجرای تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: هانیه جوادی‌منش دستیار کارگردان، سحر طلایی سرپرست گروه، میثم صفری طراح نور، فرشاد محمدی صدابردار، طاهر مهدوی و ستاره خدایی راهنمای فرهنگی، داوود نمدکلاهی مسئول پلاتو، فرشاد آذرنیا نور و صدا، احسان رافتی عکس و ایمان خاکسار طراح گرافیک.

«قدم زدن با اسب»به ارغنون می‌آید

نمایش «قدم زدن با اسب» به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی از 26 شهریورماه درتماشاخانه ارغنون به صحنه می‌رود.

«قدم زدن با اسب» نخستین تجربه‌ی مسعود شاه‌محمدی کارگردان سینما و تلویزیون در حوزه‌ی تئاتر است که از 26 شهریورماه ساعت21 در سالن ارغنون به صحنه می‌رود.

علی عسکری و پریا وزیری در این اثر نمایشی ایفای نقش می‌کنند و داستان نمایش درباره زن ومرد چریکی است، که در سال 54 در یک خانه تیمی،  به صورت چشم بسته زندگی می‌کنند. (مفهوم چشم بسته بودن این است که افراد حاضر  در  خانه تیمی   به هیچ وجه نباید همدیگر را ببینند وشناسایی کنند).و ما با روایت آنها از زمانی همراه میشویم، که آن دو به وسیله رفقای  سازمان دستگیر وزندانی شده  و منتظر محاکمه هستند. جرم آنها این است: خیانت به خلق و رفتارهای سخیف به خاطر ابراز عشق.

«قدم زدن با اسب» به کارگردانی مسعود شاه‌محمدی تا 25 مهرماه در سالن ارغنون واقع در خیابان نوفل لوشاتو، بعد چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک ۱به صحنه می‌رود.

" دوشیزگان باغ لیمو " و " علی کوچیکه " با هم به خانه نمایش میآیند          

به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش علام کرد که با توجه به استقبال گسترده هنرمندان و تعداد بالای درخواست ها برای اجرا در خانه نمایش و به منظور ایجاد فضای مناسبتر برای تولید آثار با کیفیت ؛ این مجموعه در نظر دارد از این پس با اجرای 2 نمایش متفاوت در هردوره، پذیرای گروه‌های تئاتری بیشتری باشد .

برهمین اساس ؛ نمایش " علی کوچیکه " نوشته سارا تقوی و به کارگردانی حسین فرخی که براساس شعری به همین نام از فروغ فرخزاد نگاشته شده و نمایش " دوشیزگان باغ لیمو" به نویسندگی علی محمد رادمنش و کارگردانی فاطمه رادمنش پس ازپایان پنجمین دوره جشنواره تئاتر شهر  از 31 شهریورماه هر روز در دو نوبت ساعت 18 و 19:30  به روی صحنه خواهند رفت.

 ترنا " بازی در خانه نمایش

به گزارش روابط عمومی اداره تئاتر و خانه نمایش : 27 شهریور ماه در ششمین روز از پنجمین جشنواره تئاتر شهر نمایش " ترنا " به نویسندگی سامان ناصری و کارگردانی علیرضا رابوزاد در خانه نمایش به روی صحنه می رود.

این نمایش که استاد داوود فتحعلی بیگی به عنوان مشاورکارگردان  در آن حضور دارد ؛ تنها نمایش آیینی وسنتی است که بازی ترنا را که در سالهای دور در قهوه خانه‌ها طی مراسمی خاص  انجام می شد و  نسل حاضر با آن آشنایی ندارد در دل یک قصه برای اولین بار در ایران دوباره احیا می‌کند.

داستان "ترنا" در دهه چهل پنجاه و دریک شب چهارشنبه سوری اتفاق می‌افتد که  زری و ناصر به طور اتفاقی یکدیگر را می بینند و به یکدیگر علاقمند می شوند اما بر سر راه ازدواج  آنها موانعی وجود دارد از جمله اختلاف دیرینه پدرانشان با یکدیگر ...

در این نمایش حامد آقایی ؛  مصطفی تیموریان ؛ سیاوش جامع؛  ابوالفضل حضرتی ؛ امیرحسین جعفر پور؛  الهام حمامیان ؛   مهدی سلطانی ؛  محبوبه شمس  ؛ علیرضا رابوزاد ؛ سحرزنجانی ؛  رضا فرحی ؛  محمدرضا لوانی؛ علی لوانی و کیوان هاشمی به ایفای نقش می پردازند و آیدین صمیمی به عنوان دستیار کارگردان ؛ زهره السادات فرقانی : دستیار برنامه ریز ؛ محدثه سیگارچیان : منشی صحنه ؛ الناز خردپژوه : طراح گریم ؛ حمیدرضایوسفی- نفیسه امیری و ساناز حسین زاده : اجرای گریم ؛اکبر شجاعی : طراح نور ؛  علیرضا رابوزاد : طراح صحنه و لباس ؛ امیرحسین جعفرپور : مدیرصحنه و تدارکات ؛ لیلا رحمانپور : دستیار صحنه و نور و  علی رجبی با عنوان طراح پوستر و عکاس در این اجرا حضور دارند و متین رضوانی – امیرحسین توسلی – بهداد سلیمی و بهداد عزیزپور هم گروه موسیقی این نمایش هستند .

نمایش " ترنا " در پنجمین جشنواره تئاترشهر ؛ روز شنبه 27 شهریور ماه در دو نوبت ساعت های 18 و 20 در خانه نمایش پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین