کد خبر: ۳۹۶۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
برخی با جناح‌بازی درصدد مصادره دستاوردهای دفاع مقدس و انحصارطلبی هستند

آیت‌الله هاشمی: برای تقویت روح‌برادری به اخلاقیات‌اسلام و آداب‌ایرانیان اصیل برگردیم+تصاویر

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان مسابقات خاورمیانه ـ ترکیه 2014 و تجلیل از روسای برتر استانی سال 94 فدراسیونهای ورزشی بنیاد بیماران خاص و پیوند اعضا، با اشاره به تلفیق تلخی و شیرینی در روحیات و بیماری و سلامتی در جسم انسان، گفت: براساس راز آفرینش، تمام حرکات و سکنات هر یک از اعضای بدن درسی برای شناختن بهتر آفریدگاری است که زمین و آسمان، انسان را خلق کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری این شعر سعدی شیرازی که «بنی آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند»، به روایتی از پیامبر مکرّم اسلام(ص) در خصوص شباهت جامعه با پیکر انسان اشاره کرد و گفت: وقتی با هم دوستی و نسبت به هم احساس و عاطفه داشته باشیم و غم و شادی دیگران، غم و شادی ما باشد، جامعه ما موفق است.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان سوابق فرهنگی و تمدنی ایران در طول تاریخ، گفت: ملت ایران از لحاظ تعاطف و محبت به هم نوع، در بین ملت‌های دنیا سرآمد است.

ایشان با تشریح عوامل مثبت و منفی برای بقا یا تخریب اخلاق اسلامی و انسانی در جامعه‌ی بشری، به خصوص در جوامعی که ادعای برخورداری از اخلاق اسلامی می‌کنند، گفت: آن روز که جامعه دچار خودخواهی شود، باید منتظر خطر باشیم، چون مطمئناً آن جامعه از رحمت خدا محروم می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این جمله که «همه اعضای جامعه باید به نیازهای همدیگر توجه داشته باشند»، گفت: بعضی‌ها با همه مکنت مالی که دارند، هیچ توجهی به نیازهای دیگران ندارند و بعضی‌ها اندک مال و نان خود را با نیازمندان می‌خورند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر این نکته که «اگر با هم باشیم، هیچ دشمن خارجی نمی‌تواند ما را شکست دهد»، به شرایط روحی، عاطفی و همدلی و برادری اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی و مردمی با رشادت و از خود گذشتگی، ارتش بعث را که از طرف شرق، غرب، ارتجاع و ستون پنجم منافقین، همه‌گونه حمایت‌های مالی، نظامی‌، اطلاعاتی، جاسوسی و تبلیغاتی می‌شد، شکست دادند و پس از جنگ زیربناهای کشور را ساختند. ولی متأسفانه برخی با جناح‌بازی و سوء‌استفاده درصدد مصادره دستاوردهای دفاع مقدس و انحصارطلبی هستند.

ایشان با تشریح اخلاقیات اسلامی و یادآوری سوابق تمدنی و فرهنگی مردم ایران در تاریخ، گفت: برای تقویت روح برادری در جامعه به اخلاقیات اسلام و آداب ایرانیان اصیل برگردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه سخنان خویش با اشاره به اوضاع بیماران خاص در اولین سال‌های دهه هفتاد، گفت: یک بیمار برای دیالیز، مجبور بود راه طولانی از روستا و شهر خود را به تهران و چند مرکز استان محدود می‌رفت و خدا را شکر که امروز در همه جای کشور، وسایل اولیه بیماران خاص وجود دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ورزش را عامل اصلی برای تقویت روحی بیماران خاص دانست و با اشاره به ویژگی‌های میادین ورزشی، مخصوصاً در میادین قهرمانی، گفت: خدا را شکر روح پهلوانی در ورزشکاران ایرانی هست که حتی در میادین ورزش قهرمانی، اخلاق را رعایت می‌کنند.

ایشان با ابراز خوشحالی از موفقیت‌های جوانان ایرانی در میادین ورزشی بین‌المللی، به درخشش ورزشکاران در المپیک 2016 ریو اشاره کرد و گفت: نکته ظریف در وجود ورزشکاران و قهرمانان ایرانی، توجه خاص آنان به علم و دانش است که امسال از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 5 نفر در المپیک مدال آوردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر توصیه‌های فراوان قرآن برای گسترش روحیه ایثار در جامعه، گفت: از کسانی که مقدمات آسایش روحی نیازمندان را فراهم و یا از کسانی که با کمکهای مادی، برای کم کردن رنج بیماران تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم که بهترین عبادتها را انجام می‌دهند.

در آغاز این دیدار، سرکار خانم مهین فرهادی‌زاده، دبیر فدراسیون ورزشی بیماری‌های خاص، در گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های فدراسیون ورزشی بیماریهای خاص و پیوند اعضا، گفت: فرزندان ایران در آخرین مسابقات جهانی، مقام ششم و در مسابقات خاورمیانه، مقام اول و در مسابقات اخیر ترکیه هم مقام اول را به دست آوردند.

در ادامه مراسم نیز سرکار خانم شیما شاه‌منصوری، یکی از ورزشکاران و دارای 5 مدال جهانی و 2 مدال خاورمیانه ـ دکتر یزدان پناه، به نمایندگی از هیأت ورزشی برگزیده، مهندس حاجی‌زاده، از استان خوزستان و آقای شعبانی بهار، معاون وزیر ورزش و جوانان به بیان دیدگاه خویش در خصوص اهمیت ورزش و ضرورت توجه به ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا پرداختند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام،همچنین ورزشکاران برگزیده و مدال آوران، لوح تقدیر خویش را از دست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گرفتند و تندیس تقدیر هیأت ورزشی استان خوزستان و بنیاد بیماری‌های خاص، توسط آقای حاجی‌زاده رئیس هیأت ورزشی بیماران خاص خوزستان و خانم فرهادی‌زاده به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تقدیم شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین