کد خبر: ۳۹۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۳:۴۰

دعوت از رئيس‌جمهور براي ديدن پرونده هاوانا

آفتاب‌‌نیوز : وي با بيان اينكه پرونده هاوانا را به دليل نوع روايتش كه موضوع روز بود براي ساخت انتخاب كرده اظهار داشت: من ترجيح مي‌دهم وارد حيطه‌هايي كه ديگران بلد هستند نشوم و كاري را انجام دهم كه جديد باشد مثل ريحانه كه براي اولين با مسائل عشقي در سينما مطرح شد و سفر كه به مسائل سمبوليك ادبيات پرداخت والان هم فكر كردم ضرورت، پرداختن به مسائل پشت پرده است.

رئيسيان با اشاره به اينكه پرونده‌ هاوانا در شرايطي به پايان رسيد كه مي‌ترسيدم هيچ وقت تمام نشود تصريح كرد: بخش‌هايي قرار بود در كوبا فيلمبرداري شود كه انجام نشد و تصميم گرفتيم آن صحنه‌ها را در تهران كاركنيم كه با تغيير چهره امين تارخ براي پروژه ديگري اين كار ميسر نشد و در نهايت با تغييراتي در داستان كار را به پايان رسانديم.

وي افزود: هر كدام از مشكلات ما براي ناتمام ماندن يك پروژه كافي است و ما هم در نهايت كاري كه سه چهارم آن شده بود را سرانجام داديم و خوشحالم از اينكه تغييرات، لطمه‌اي به كار نزده است.

اين كارگردان با بيان اينكه بايد دايره سوژه‌ها در سينماي ايران مقداري از اين فضاي كمدي اجتماعي خارج شود اظهار داشت: پرونده هاوانا اين حسن را داشت و وارد يك سري مسائل علمي شد و راجع‌به قشري صحبت كرد كه كمتر در سنيماي ايران صحبت مي‌شود.

نيكي كريمي بازيگراين فيلم هم كه در اواخر اين جلسه وارد شد با بيان اينكه نقشم در پرونده هاوانا را دوست داشتم و تا به حال كار نكرده بودم گفت: نقش خيلي پيچيده‌اي بود كه جزئيات زيادي داشت و در واقع نماينده نسلي بود كه آشفته هستند و پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارند و به دنبال دست آويزهايي مي‌گردند.

وي افزود: اين شخصيت درمراحل مختلف زندگي خود درست عمل نكرده و به چيزهايي تكيه كرده كه نبايد مي‌كرده است.

رئيسيان در پايان جلسه با بيان اينكه ديگر در اين شرايط خودم را قرار نخواهم داد شکلي كه فيلم ما توسط هيات داوري ديده شد در تاريخ سينما بي‌سابقه بود بطوريكه 5 پرده را يك جا و 5 پرده ديگر را در ساعت 3 نيمه شب مشاهده كردند و حتي من پيشنهاد كردم اين فيلم را از بخش داوري كنار بگذارند كه مورد موافقت واقع نشد.

وي با اشاره به داوري‌ها ، سهم دوستي‌ها را در آن زياد دانست و گفت: دوستان ما پارسال داور بودند و امسال دوستان افراد ديگري به قضاوت نشستند.

رئيسيان همچنين از اعلام تمايل رئيس‌جمهور براي ديدن فيلم پرونده هاوانا را خبر داد.

حميدرضا پگاه، ايرج رامين‌فر، كريستف رضاعي و ماه‌چهره خليلي از ديگر حاضران در اين جلسه بودند كه راجع‌به فيلم صحبت كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین