کد خبر: ۳۹۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۷

چشمهایتان را نمالید قوز در می اورد

آفتاب‌‌نیوز : قوز قرنيه يك بيماري نسبتا شايع در جامعه بشري است كه معمولا هر دو چشم را گرفتار كرده اما اكثرا ناهمسان است به گونه‌اي كه در يك چشم ميزان پيشرفت بيماري بسيار بيشتر از چشم ديگر است.

بيماري قوز قرنيه معمولا از اوايل دوران بلوغ شروع شده و گاه تا دهه سوم عمر پيشرفت مي‌كند و گرچه ارثي بودن آن هنوز اثبات نشده اما در خانواده‌ها به صورت پراكنده ديده شده است. 

دراين بيماري نزديك بيني و آستيگمات به‌شدت افزايش يافته و معمولا نمره‌چشم بيمار بسيار متغير است به‌گونه‌اي كه با هيچ عينكي ديدكامل نشده و در هر بار معاينه چشم، يك عينك جديد براي فرد بيمار تجويز مي‌شود.

در مواردي آنقدر وسط قرنيه نازك شده كه به شكل ته‌انگور به سمت جلو برجستگي ايجاد كرده و سبب بروز اشك ريزش، حساسيت به نور و قرمزي چشم مي‌شود. 

اگر در مرحله نازكي قرنيه، چشم توسط بيمار مالش داده شود، در وسط قرنيه لكه ناگهاني ظاهر شده و سبب افت شديد ديد مي‌شود.البته در صورت درمان طي مدت دو ماه، لكه ايجاد شده بهبود يافته و ديد فرد بهتر مي‌شود. 

درصورتي كه قرنيه به‌شدت نازك شود، پيوند قرنيه ضروري است و اگرميزان آستيگمات و ضعف بينايي متوسط باشد،براساس نظر پزشك متخصص، مي‌توان از حلقه‌هاي داخل قرنيه استفاده كرد كه شبيه تيغ ماهي بوده و در ضخامت قرنيه قرارداده مي‌شود.





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین