کد خبر: ۳۹۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۷

آزادی گروگان ها به غیر از یک نفر

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومي وزارت كشور ، معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور اعلام كرد: 7 نفر از سربازان نيروي انتظامي كه به وسيله «گروهك عبدالمالك ريگي» يكي از اشرار منطقه سيستان و بلوچستان در تاريخ 7/10/84به گروگان برده شده بودند، امروز ظهر پس از 31 روز اسارت و طي يك سلسه اقدامات فني امنيتي- اطلاعاتي و با تلاش معتمدين و بزرگان طوايف ذيربط، دولت مركزي و محلي پاكستان و مجموعه دستگاه‌هاي امنيتي كشور بويژه هيئت اعزامي اخير به پاكستان، بدون ارائه هيچگونه امتيازي به گروگانگيران آزاد شدند. 

محمد باقر ذوالقدر افزود: متأسفانه هنوز از سرنوشت يكي از درجه داران نيروي انتظامي كه به طور همزمان به گروگان‌ گروهك ياد شده در آمده است، اطلاعي در دست نيست؛گرچه اشرار ياد شده مدعي به شهادت رساندن اين درجه دار هستند؛ ليكن هنوز هم نشانه دقيقي از اين اقدام در اختيار ما نيست. اميدواريم اين اشرار عليه جان اين درجه دار اسير اقدامي نكرده باشند كه در آن صورت به طور قطع و يقين مجازات سنگيني در انتظار آنها خواهد بود. 

وي در پايان ضمن تشكر و قدرداني از همه دست اندركاران آزادي گروگان‌ها تصريح كرد: امروزه هيچ دولتي به افراد ترويست كه دست به اينگونه ناامني‌ها مي‌زنند، امتيازي نمي‌دهد. جمهوري اسلامي نيز مصمم به برخورد جدي با عاملين اينگونه وقايع تروريستي است. 

ذوالقدر در پاسخ به سوالي درباره اقدامات وزارت كشور براي جلوگيري از موارد مشابه اظهار كرد: دولت نهم بويژه پس از واقعه و ناامني‌هاي اخير در جنوب شرق و جنوب غرب كشور مصمم به سرمايه گذاري بيشتري در كنترل مرزهاي شرقي است و انشاء الله با اجراي طرح‌هاي جديدي كه در برنامه‌ است، مرزهاي شرقي و غربي كه به دلايلي تكيه گاه اشرار، قاچاقچيان و جنايتكاران قرار مي‌گيرد، به كنترل كامل درآيد.
وي اضافه كرد: با دولت پاكستان نيز در اين خصوص هماهنگي‌هايي صورت گرفته كه انشاء الله اقدامات مشابهي نيز از سوي اين كشور در مرزهاي مشترك انجام پذيرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین