کد خبر: ۳۹۶۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

نظارت جدی مجلس بر واردات برنج

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی محمد شاعری در جمع خبرنگاران میزان مصرف سرانه برنج در ایران را 7 برابر اتحادیه اروپا اعلام کرد و گفت: اروپایی ها سالانه 5.3 کیلوگرم مصرف برنج دارند در حالی که در ایران حدود 37 کیلوگرم است.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است با اصلاح فرهنگ مصرف گامی در جهت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخلی برداریم و از واردات برنج بی نیاز شویم.

شاعری اضافه کرد: از مردم  هم می خواهم برای حمایت از تولید ایرانی  و حفظ سلامت جامعه از مصرف برنج های وارداتی خوداری کنند.

وی از مسوولین خواست با دقت و حساسیت فراوان در برابر هرگونه فشاری برای واردات برنج مقاومت کنند و حقوق کشاورزان و تولیدکنندگان سختکوش را که در تحقق منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی تلاش کرده و می کنند حفظ کنند.

وی تصریح کرد: در جهت تضمین منافع تولیدکنندگان بخش کشاورزی تمام توان خود را بکار گرفته و با هرگونه رانت و مافیا در این خصوص بشدت برخورد خواهم کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برنج پس از گندم دومین قوت غالب مردم ایران است تلاشمان بر این است جلوی هرگونه واردات این محصول گرفته شود و با حمایت های بیش از پیش این محصول جلوی متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گرفته شود.

شاعری اظهار کرد: هیچوقت راضی نمی شویم کالای استراتژیک برنج را از طریق واردات تامین کنیم و حاضریم این کالا را با هر قیمتی که برای کشاورز مقرون به صرفه باشد در داخل کشور تامین و تولید کنیم هرچند زحمات کشاورزان بیشتر از این ها برای ما ارزش دارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با پیگیری های جدی که از طریق وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید داخلی برنج دارم و مدیریتی که به عمل آمد برنجکاران شمالی نگران عرضه محصول خود نباشند. 


به گزارش ایسنا ، رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بازار برنج از وضعیت خوبی برخوردار است و کیفیت و ثبات قیمت این محصول در چند سال اخیر بی سابقه است.

وی درباره اعمال ممنوعیت واردات برنج اظهار کرد: به شدت با واردات برنج مخالف هستم و با هرگونه اخلال در بازار برنج و واردات آن به شدت برخورد قانونی خواهیم کرد و کمیسیون کشاورزی مجلس واردات برنج را با دقت و حساسیت زیاد تحت کنترل و مدیریت دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین