کد خبر: ۳۹۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

زیان 7 میلیارد دلاری نتانیاهو در پی مخالفت با برجام

روزنامه اسراییلی هاآرتص در گزارشی مخالفت بنیامنین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم با برجام را غماری نامعقول دانست که به کاهش 7 میلیارد دلاری کمک مالی آمریکا به این رژیم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: آمریکا از سال 1973 تاکنون حدود 100 میلیارد دلار به اسراییل کمک مالی کرده است که این مبلغ صرف هزینه‌های مختلفی مثل توسعه نظامی و اقتصادی شده است.

به گزارش این روزنامه، دولت اوباما قصد داشت تا کمک مالی 45 میلیارد دلاری به اسراییل را به واحد پول دلار پرداخت کند به شرطی که اسراییل در تلاش‌های دولت اوباما برای جمع‌آوری حمایت در راستای توافق هسته‌ای یا ایران کارشکنی نکند.

اما نتانیاهو در غماری غیر منطقی با توافق هسته‌ای با ایران مخالفت کرد. او با وجود مخالفت اوباما به کنگره آمریکا رفت و بر ضد توافق هسته‌ای صحبت کرد که البته شکست خورد. با این وجود و ناخشنودی اوباما از این اقدام نتانیاهو او به تلاشی علیه توافق با ایران ادامه داد.

به گفته منابع امنیتی حتی پس از آن‌که توافق هسته‌ای با ایران در وین به امضا رسید؛ آمریکا با اسراییل به توافق کرد کمک مالی 45 میلیارد دلاری طی 10 سال رسیده بود. اما باز هم نتانیاهو تلاش کرد تا کنگره را علیه اوباما تحرک کند اما یک بار دیگر هم شکست خورد.

تلاش‌های دولت نتانیاهو برای کارشکنی در سیاست کاخ سفید در مورد توافق هسته‌ای با ایران غرامتی 7 میلیارد دلاری برای اسراییل داشت، چرا که بودجه کمک مالی آمریکا به اسراییل از 45 میلیارد دلار به 38 میلیارد دلار کاهش یافت.

این روزنامه تلاش‌های نخست‌وزیر اسراییل را در جهت مخالفت با توافق برجام شرم‌آور خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین