کد خبر: ۳۹۶۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶

جایزه توپ طلا و بازیکن سال فوتبال جهان بار دیگر جدا شد

با کمرنگ شدن همکاری و روابط میان نشریه فرانس فوتبال و فدراسیون جهانی فوتبال، اهدای مهم‌ترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال یک بار دیگر صرفاً با آرای خبرنگاران صورت خواهد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از نشریه آس، معرفی برترین‌های دنیای فوتبال به شکل قدیمی خود باز خواهد گشت به‌طوری که انتخاب برنده توپ طلا دوباره صرفاً توسط خبرنگاران منتخب نشریه فرانس فوتبال صورت می‌گیرد و فیفا هم براساس آرای کاپیتان‌ها و مربیان تیم‌های ملی جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را اهدا خواهد کرد.

جوایز توپ طلا و بهترین بازیکن جهان از سال 2010 و به‌دنبال توافقی که میان نشریه فرانس فوتبال و فیفا صورت گرفت در هم ادغام و در قالب توپ طلای فیفا به بهترین بازیکن فوتبال جهان در هر سال اهدا شدند، اما عدم توافق این دو سازمان برای تمدید همکاری‌شان، بدان معناست که اهدای توپ طلا بار دیگر صرفاً توسط نشریه فرانسوی صورت خواهد گرفت و فیفا هم جایزه بازیکن سال فوتبال جهان را اهدا می‌کند. به این ترتیب برنده توپ طلا به شیوه‌ای که از سال 1956 تا سال 2009 وجود داشت، صرفاً توسط آرای خبرنگاران صورت می‌گیرد.

ژوزف سپ بلاتر، رئیس پیشین فیفا سال 2010 با پرداخت 15 میلیون یورو به نشریه فرانس فوتبال امتیاز اهدای مهم‌ترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال را خرید و از آن زمان برنده توپ طلای فیفا به‌طور مشترک با آرای خبرنگاران منتخب فرانس فوتبال، کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی عضو فیفا معرفی می‌شد که در عمر هفت ساله این جایزه، جنجال‌های فراوانی در خصوص صلاحیت برندگان آن وجود داشته است.

با انتخاب جیانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس جدید فیفا در سال 2015 اما رابطه میان فیفا و فرانس فوتبال کمرنگ و در نهایت قطع شد. حالا فیفا باید تصمیم بگیرد که آیا قصد دارد به سیاق سال‌های قبل به اهدای جایزه بازیکن سال فوتبال جهان - جایزه‌ای که در فاصله سال‌های 1991 تا 2009 ارائه می‌شد - ادامه دهد یا خیر، جایزه‌ای که برنده آن توسط کاپیتان و مربیان تیم‌های ملی فوتبال جهان مشخص می‌شد.
منبع: ایلنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین