کد خبر: ۳۹۶۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

ترامپ: محافظان کلینتون را خلع سلاح کنید

اسلحه های آنها را بگیرید، او اسلحه نمی خواهد. بگیرید و ببینید که چه اتفاقی برای او می افتد. وضعیت خطرناکی روی می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
«دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آمریکا در اظهار نظری عجیب خطاب به هواداران خود گفت: بیایید محافظان کلینتون را خلع سلاح کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می افتد!

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، ترامپ که عصر روز جمعه (به وقت محلی) در جمع هواداران خود در شهر میامی ایالت فلوریدا سخنرانی می کرد، گفت : محافظان کلینتون باید سلاح خود را بیندازند. همه باید خلع سلاح شوند. باید به سرعت هم خلع سلاح شوند. شما (هواداران) چه فکر می کنید؟

نامزد حزب جمهوریخواه ادامه داد : اسلحه های آنها را بگیرید، او اسلحه نمی خواهد. بگیرید و ببینید که چه اتفاقی برای او می افتد. وضعیت خطرناکی روی می دهد.

ترامپ مشابه این اظهارات را پیش از این هم مطرح کرده بود. وی ماه مه گذشته میلادی (اردیبهشت) مدعی شده بود که کلینتون قرار است متمم دوم قانون اساسی آمریکا را که مالکیت سلاح را مجاز می داند، ملغی کند.

ترامپ ماه گذشته میلادی هم خطاب به حامیان حق مالکیت سلاح گفته بود که می توانند مانع کلینتون برای انتصاب قاضی های لیبرال در دیوان عالی آمریکا شوند. رسانه ها در آن زمان این اظهارات را دعوت برای سوء قصد به جان کلینتون تعبیر کردند.

ترامپ همسو با نمایندگان و سناتورهای جمهوریخواه، مخالف وضع قوانین محدود کننده برای فروش و مالکیت سلاح است ؛ گرچه خشونت در شهرهای آمریکا در ماه های گذشته روندی صعودی داشته است.

«رابی موک» مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون در واکنش به اظهارات روز جمعه ترامپ با صدور یک بیانیه نوشت: این اظهارات چه برای تحریک جمعیت و چه بطور اتفاقی و یا حتی برای شوخی مطرح شده باشد، برای فردی که می خواهد به فرماندهی کل ارتش آمریکا منصوب شود، غیرقابل قبول است.

نخستین مناظره ترامپ و کلینتون برای 26 سپتامبر برابر با پنجم مهر ماه برنامه ریزی شده است. نامزد های دیگر احزاب آمریکا موفق به کسب حد نصاب آرای لازم برای شرکت در این مناظره نشدند. انتخابات آمریکا هشتم نوامبر سال جاری (18 آبان) برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین