کد خبر: ۳۹۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶

آمریکا انتخابات کریمه را "نامشروع" خواند

آمریکا اعلام کرده که انتخابات پارلمانی روسیه در شبه جزیره کریمه امری غیرمشروع است.
آفتاب‌‌نیوز :
 جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: واشنگتن مشروعیت این انتخابات و نتیجه آن را به رسمیت نمی شناسد. این انتخابات پارلمانی فردا 18 سپتامبر برگزار می شود.

دو سال و نیم پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و جداشدنش از اوکراین، سکنه آن قرار است روز یکشنبه در نخستین انتخابات برای انتخاب نمایندگانشان برای ورود به پارلمان روسیه پای صندوق های رای بروند.

جان کربی در بیانیه ای اعلام کرد: موضع ما در قبال کریمه کاملا واضح است. این شبه جزیره همچنان بخشی جدا نشدنی از اوکراین است. تحریم های مرتبط با کریمه علیه روسیه تازمانیکه کنترل این منطقه در دست مسکو است، پابرجا می ماند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مراتب نگرانی خود را بابت اوضاع انسانی در کریمه ابراز داشت که شامل وضعیت اقلیت تاتارها و گزارش هایی درباره مفقود شدن افراد و نقض های گسترده حقوق بشری است.

درهمین حال، کریستین ینسن، وزیر خارجه دانمارک نیز برگزاری این انتخابات در کریمه را رد کرد و آن را غیرمشروع دانست و گفت: دانمارک این انتخابات را قبول ندارد و نسبت به عادلانه برگزار شدن آن تردید دارد. کریمه بخشی اشغال شده از سوی روسیه است که هنوز به اوکراین تعلق دارد.

پترو پوروشنکو، رییس جمهوری اوکراین نیز با انتقاد از برگزاری این انتخابات در کریمه گفت: افرادی که از کریمه برای نمایندگی دومای روسیه انتخاب می شوند، ورود به لیست تحریم ها را به جان می خرند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،وی همچنین گفت: مسکو باید متوجه نقض حقوق بشر در کریمه باشد. ما با شرکای خود به رایزنی می پردازیم. اوکراین هم برگزاری این انتخابات روسی در قلمروی اوکراین را به رسمیت نمی شناسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین