کد خبر: ۳۹۶۴۸۵
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

پاول: اسرائیل ۲۰۰ کلاهک‌ هسته‌ای دارد

در ایمیل خصوصی ای که هکرها اخیرا فاش کردند، مشخص شد که کالین پاول وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره ظرفیت تسلیحات هسته ای اسرائیل با یکی از دوستانش گفت وگو کرده و گفته است که تل آویو ۲۰۰ کلاهک دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
گرچه رژیم صهیونیستی چندین دهه پیش به تسلیحات هسته ای دست یافت اما هرگز علنا به آن اذعان نکرده و وجود برنامه تسلیحاتی آن از سوی دولت های آمریکا و این رژیم جزو اطلاعات محرمانه خود محسوب می شود.

کالین پاول که از ژنرال های بازنشسته ارتش آمریکاست و علاوه بر سمت وزیر خارجه، در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد مشترک ارتش بوده است، جمعه از طریق سخنگویش گفت که او به برآوردهای عمومی از تسلیحات اسرائیل اشاره داشته است.

در این بیانیه آمده است: ژنرال پاول هیچ گونه اطلاعی از منابع آمریکایی درباره وجود و یا حجم ظرفیت تسلیحاتی اسرائیل نداشته است. او هم همانند بسیاری از مردم معتقد است که آنها ممکن است چنین ظرفیتی را داشته باشند و عدد ۲۰۰ از طریق منابع باز گمانه زنی شده است. این ایمیل ۱۰ سال پس از رفتن او از دولت نوشته شده و اطلاعاتی درباره مسائل محرمانه دریافت نکرده است.

کالین پاول در مارس ۲۰۱۵ از طریق جیمیل خود با یکی از دوستانش درباره جلسه مشترک کنگره با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی صحبت می کرد. در آن جلسه نتانیاهو مخالفت خود را با طرح پیشنهادی اوباما برای محدود کردن برنامه اتمی ایران اعلام کرده بود. پاول در آن روز برای جفری لیدز، از حامیان مالی دموکرات ها نوشت: اگر ایرانی ها سرانجام یکی از آنها را بسازند، نمی توانند از آن استفاده کنند. مقام های تهران می دانند که اسرائیل ۲۰۰ کلاهک دارد و همه آنها تهران را هدف گرفته اند و ما هم هزاران کلاهک داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن درباره ایمیل پاول اظهارنظری نکرد. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در نشست هفتگی با خبرنگاران از پاسخ به این سوال امتناع کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین