کد خبر: ۳۹۶۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

صالحی از مرکز پروژه گداخت هسته ای «یوراتم» در انگلیس بازدید کرد

دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اجلاس انجمن جهانی هسته ای در لندن بسر می برد، از مرکز پروژه گداخت هسته ای «یور اتم» واقع در حوالی شهر آکسفورد (انگلیس) بازدید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، این مرکز که با نام اختصاری 'جت' از آن نام برده میشود تامین مالی آن توسط کمیسیون اروپا صورت میگیرد و مهم ترین مرکز تحقیقات پیشرفته گداخت هسته ای در سطح اروپا میباشد.

دکتر صالحی در این بازدید که عصر روز شنبه صورت گرفت، مورد استقبال رئیس سازمان انرژی اتمی انگلیس، نمایندگان کمیسیون اروپا و مسؤولین مرکز قرار گرفت.
وی همچنین از بخش های مختلف این مرکز بازدید و در جریان آخرین وضعیت پیشرفت های علمی و تحقیقاتی این پروژه بزرگ قرار گرفت.

در جریان دیدار اخیر دکتر صالحی از بروکسل، ایران و اتحادیه اروپا برای فراهم نمودن مشارکت علمی دانشمندان ایران در پروژه گداخت هسته ای در مرکز 'جت' به توافق دست یافته بودند.
بنا به نظر محققین فن، گداخت هسته ای ازجمله منابع نوین و پراهمیت تولید انرژی در چند دهه آینده به حساب می آید و با عملی شدن اهداف کلی این پروژه جهانی، گداخت هسته ای میان اروپا، روسیه، آمریکا و برخی دیگر از کشورهای جهان یا 'ایتر' تولید الکتریسیته با استفاده از این روش در سال 2050 میلادی امکان پذیر خواهد شد.

در این میان پروژه 'جت' به عنوان تنها پروژه گداخت که قادر به تشکیل فضای پلاسما برای مدت زمان بی سابقه ای می باشد از جایگاه ویژه ای در حوزه مطالعات گداخت هسته ای برخوردار است و نتایج مطالعات آن در پروژه جهانی «ایتر» مورداستفاده قرار می گیرد.
علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی'انجمن جهانی هسته ای' در انگلیس، پنجشنبه گذشته از بروکسل وارد لندن شد.

وی در جریان سفر به لندن با «فیلیپ هاموند» وزیر خزانه داری انگلیس، خانم 'اگنت رایزینگ ' مدیر کل انجمن جهانی هسته ای و 'پاتریکا ویلند' رییس دانشگاه این انجمن دیدار و گفت وگو داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین