کد خبر: ۳۹۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس؛

خسروتاج: هدفگذاری ما در بخش اقتصادی رابطه برد-برد با انگلیس است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در دیدار با نماینده ویژه تجاری نخست وزیر انگلیس اعلام کرد: در زمینه اقتصادی به دنبال رابطه برد - برد با انگلیس هستیم.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «مجتبی خسروتاج» در دیدار «لرد لامونت» در تهران افزود: میزان واردات ایران از بریتانیا نسبت به صادرات، فاصله زیادی دارد که باید با افزایش صادرات محصولات ایرانی به بریتانیا، تعادل ایجاد شود.
وی براهمیت احیاء و توسعه فعالیت های بیمه­ ای و بانکی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: گسترش مناسبات و همکاری های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی بدون روابط موثر بانکی و بیمه ای، کارآمد نخواهد بود.

خسروتاج به اهمیت اطلاع رسانی به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی کشور از جایگاه رقابتی انگلستان در دهه آینده در اروپا و دنیا در بخش تجارت و صنعت اشاره کرد و اظهار داشت: برای تجار ایران مهم آن است که بریتانیا در دهه آینده در چه بخش هایی توان رقابتی خواهد داشت تا بنگاه ها و فعالان اقتصادی ما نیز در چارچوب آن بخش ها، برنامه ریزی و تصمیم گیری مناسب انجام دهند.

تسهیل صدور روادید و افزایش سطح همکاری های دوجانبه برای اعطای تسهیلات اعتبار خریدار و همکاری در زمینه کاهش نرخ ریسک کشوری دربین کشورهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از دیگر موضوع های مطرح شده از سوی رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بود.
«لرد لامونت» نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران و رییس اتاق مشترک بازرگانی بریتانیا و ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت­ های موجود همکاری میان دو کشور، بر حل و فصل مسایل بانکی تاکید کرد.

وی گفت: همسو با مذاکرات انجام شده با وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوفک (OFAC)، نمایندگان خزانه داری آمریکا و سایر اشخاص ذیربط به دنبال حل و فصل مشکلات باقیمانده هستند.
وی در عین حال به انجام تعامل برخی بانک های کوچک با ایران اشاره کرد و بخشی از این مسایل را مربوط به عدم تطبیق استانداردهای بانکی ایران با دنیا دانست.
وی افزود: این مساله باعث کندی کار و ایجاد مشکلات فنی می شود.
نماینده ویژه تجاری نخست وزیر بریتانیا در امور ایران همچنین درباره مسایل مربوط به روادید گفت: فرایند تسهیل روادید یک موضوع دوجانبه و با همکاری سفارتخانه های دو کشور قابل پیگیری است.

رییس اتاق مشترک بازرگانی انگلیس و ایران افزود: بریتانیا بر این اعتقاد است که در بخش های خدمات مالی و نفت وگاز، زیربناها، ریل و راه آهن، فرودگا ه ها، خدمات طراحی، مشاوره فنی و هوا فضا می توان شرایط بهتری در رقابت با دیگر کشورها ایجاد کرد.

** برنامه ریزی برای تدوین نقشه راه همکاری های صنعتی و تجاری
براساس این گزارش، در این جلسه قرار شد طرفین با تبادل هیات ­های تخصصی و بررسی کارشناسی، نقشه راه همکاری های اقتصادی، صنعتی و تجاری دو کشور را در زمینه­های خدمات مالی و بانکی، نفت و گاز، هوا و فضا، انرژی­های تجدید پذیر، دارو و سلامت و تجارت بین الملل و سایر موارد مورد علاقه طرفین تهیه و تدوین کنند.
به گزارش ایرنا، آخرین آمار گمرک ایران از مبادلات تجاری ایران و انگلستان نشان می دهد مجموع صادرات غیرنفتی ایران به این کشور در 9 ماهه پارسال، معادل 27 میلیون دلار بود و در همین بازه زمانی، مجموع واردات ایران از این کشور معادل 317 میلیون دلار ثبت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین