کد خبر: ۳۹۶۸۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

۴ گردشگر گمشده در کویر شهداد پیدا شدند

مدیر روابط عمومی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان از پیدا شدن چهار گردشگری که در کویر شهداد گم شده بودند خبر داد و گفت: این گردشگران در سلامتی کامل به سر می‌برند و جای هیچ نگرانی نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا؛ محمدمهدی افضلی گفت: این چهار گردشگر ایرانی و از استان‌های هرمزگان، یزد و کرمان بودند که روز پنجشنبه (۲۵ شهریورماه) با خودروی شخصی وارد کلوت‌های شهداد شدند و پس از پارک کردن خودرو با موتورسیکلت به قصد یافتن شهاب سنگ، وارد منطقه‌ی سبز شدند که در ادامه، راه را گم کردند.

وی توضیح داد که شهداد به سه منطقه سبز، نارنجی و قرمز مرزبندی شده است که منطقه‌ سبز از جاده‌ی شهداد ـ نهبندان تا عمق ۲ کیلومتری کویر وسعت دارد و گردشگر می‌تواند در آن تردد کند، اما ورود به منطقه نارنجی و قرمز که حریم آن‌ها بلافاصله پس از منطقه‌ی سبز آغاز و وارد عمق بیشتری از کویر می‌شود، بدون همراهی راهنما و اطلاع دادن به دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر نیست، چون حتما خطر گم شدن وجود دارد. تشخیص دادن و یافتن مسیر در این دو منطقه دشوار است و به گردشگران توصیه‌ی جدی می‌شود که بدون راهنما و اطلاع دستگاه‌ها وارد کویر شهداد نشوند.

افضلی ادامه داد: این چهار گردشگر که بدون راهنما و اطلاع دستگاه‌های ذیربط وارد منطقه‌ی سبز شهداد شده بودند، به دلیل ناآشنایی با مسیر، راه را گم می‌کنند؛ اما خوشبختانه دو نفر از این گردشگران پس از ساعت‌ها جست‌وجو راه خود را می‌یابند و سپس به مسؤولان مربوطه اطلاع می‌دهند تا دو همراه دیگرشان را پیدا کنند و خوشبختانه آن دو گردشگر نیز صبح روز جمعه پیدا می‌شوند.

وی سپس به گردشگران علاقه‌مند به کویرنوردی و حتی آفرودی‌ها توصیه کرد؛ بدون راهنمای محلی وارد کویر شهداد نشوند و گفت: متاسفانه با وجود هشدارهای مکرر، دیده شده گردشگران و مسافران زیادی بدون راهنما و اطلاع دستگاه‌های مربوطه وارد کویر و مخصوصا مناطق نارنجی و قرمز شده‌اند، درحالی‌که با مراجعه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری کرمان و آژانس‌های مسافرتی مستقر در منطقه می‌توانند از تورهای تخصصی و یا همراهی راهنمای محلی بهره‌مند شوند. اگر گردشگری به منطقه آشنایی دارد، لازم است پیش از ورود به کویر، نیروی انتظامی و هلال احمر را به منظور پیشگیری از وقوع هر نوع حادثه احتمالی، درجریان قرار دهد.

افضلی گفت: متاسفانه بسیاری به این توصیه‌ها توجه نمی‌کنند و فکر می‌کنند این اتفاقات هیچ‌وقت برای خودشان نمی‌افتد و برای سایرین است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین