کد خبر: ۳۹۶۸۵۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

مراقبت های لازم پس از پیوند قلب

پدرم تا یک هفته دیگر باید عمل پیوند قلب انجام دهد. می‌خواستم در زمینه مراقبت‌های دارویی لازم بعد از این عمل ما را راهنمایی کنید؛ تا چه مدت بعد از عمل باید با پزشک معالج در ارتباط باشیم و آیا داروهای مربوطه ممکن است با داروهای دیگری که پدرم مصرف می‌کند، تداخل داشته باشد؟
آفتاب‌‌نیوز : روزنامه ایران؛ دکتربابک شریف کاشانی: پدرم تا یک هفته دیگر باید عمل پیوند قلب انجام دهد. می‌خواستم در زمینه مراقبت‌های دارویی لازم بعد از این عمل ما را راهنمایی کنید؛ تا چه مدت بعد از عمل باید با پزشک معالج در ارتباط باشیم و آیا داروهای مربوطه ممکن است با داروهای دیگری که پدرم مصرف می‌کند، تداخل داشته باشد؟
 
یکی از اقدامات مهم بعد از پیوند قلب استفاده از دارو برای جلوگیری از رد پیوند و حفظ قلب است که فرد باید دقیقاً به میزانی که پزشک معالج تجویز کرده است، مصرف کند، قطع دارو در این مورد بسیار خطرناک است؛ البته بحث تداخل دارویی هم برای این دسته از بیماران اهمیت بسیاری دارد و باید هماهنگی لازم و دقیق در زمینه مصرف همه داروها با پزشک معالج صورت پذیرد.
 
برای جلوگیری از رد پیوند لازم است بدانید که در مصرف برخی از داروها باید اندازه‌گیری میزان استفاده به صورت ادواری ثبت شود، در غیر این صورت ممکن است قلب با عوارض رد پیوند روبه‌رو شود.
 
هر دارویی می‌تواند عوارض داشته باشد، به عنوان مثال بیمار ممکن است دچار خارش یا ضایعات پوستی شود که در صورت مشاهده هر کدام از این علائم باید با گروه پیوند تماس بگیرید. اشخاصی که عمل پیوند قلب انجام می‌دهند، باید به‌صورت دوره‌ای بیوپسی قلب انجام دهند تا هرگونه تغییر پس از عمل مشخص شود. گفتنی است، بیوپسی در مراکز پیشرفته پیوند قلب انجام می‌شود. توصیه می‌کنم که حتماً تا زمانی که لازم است، با پزشک معالج در ارتباط باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین