کد خبر: ۳۹۶۹۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

مهم ترین محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار شرکت کنندگان در بیست ودومین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه، سخنان بسیار مهمی بیان فرمودند و سپاه را شجره طیبه ای خواندند که از هویت آن، ایمان، حرکت انقلابی و جهادی می تراود.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز دوشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا مهم ترین محورهای بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در دیدار روز گذشته فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

** سپاه «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمانها» است.
** یکی از اجزاء مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر و در رأس آنها امریکا است و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد.
** جمله معروف امام(ره) مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» به این دلیل بود که سپاه، شجره طیبه ای است که از هویت آن، ایمان و حرکت انقلابی و جهادی می تراود و حفظ کشور و انقلاب نیز منوط به استمرار این عناصر مهم است.
** اکنون بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی به خصوص بعد از دوران دفاع مقدس، حقیقت سخن آن انسان عمیق، مجرب و متوکل به خدا در مورد سپاه، بیش از پیش روشن تر شده و باید گفت «سپاه سنگر مستحکم انقلاب است».
** سپاه علاوه بر حفظ امنیت و مسائل دفاعی، در عرصه های دیگری همچون سازندگی، عمران، خدمت رسانی به محرومان، مسائل فرهنگی و هنری و تولید فکر انقلابی، نقش آفرین و تأثیرگذار است که این اقدامات باید ادامه یابند و به اطلاع مردم و افکار عمومی نیز رسانده شوند.
** حفظ هویت سپاه، اقدامی مهم و نیازمند هوشیاری و آسیب شناسی دائمی است و حفظ، به معنای توقف در زمان نیست بلکه باید همگام با تغییر ابزارها و پیشرفتهای دشمن، سپاه نیز به پیشرفتهای خود در عرصه های علم و فناوری و نوآوریها قانع نباشد و حرکت رو به جلو متوقف نشود.
** «امنیت» موضوعی بسیار مهم و زمینه ساز پیشرفت معنوی و مادی جامعه است و از جمله وظایف سپاه، تأمین امنیت داخلی و خارجی است و اگر امنیت خارجی وجود نداشته باشد و در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، امنیت داخلی هم از بین خواهد رفت.
** تنها عامل رفع تهدید نظامی، «اقتدار دفاعی و نظامی» و «ایجاد ترس و رعب در دشمن» بوده و خواهد بود.
** هیچ عاقلی نیروی دفاعی خود را کنار نمی گذارد، بنابراین باید قدرت دفاعی کشور را روز به روز استحکام بخشید.
** «ایمان» عامل اصلی استحکام توان دفاعی کشور است و جنگ نامتقارن به همین معنا است و طرف مقابل با وجود داشتن ابزار و تجهیزات پیشرفته، فاقد عامل ایمان است.
** نفی مفهوم «استقلال» و مساوی دانستن آن با انزوا از جمله تحریف های اجزاء قدرت نرم نظام اسلامی است و هدف اصلی از نفی استقلال، پیروی از نظم های ترسیمی قدرتهای سلطه گر است که متأسفانه عده ای دانسته یا ندانسته، در حال تکرار این موضوع هستند.
** «استقلال، فرهنگ و اعتقادات» مایه هویت یک ملت است.
** موضوع شرم آور «همجنس گرایی» یکی از موارد بر خلاف مصلحت و خلقت بشر است و در تبلیغات جهانی به گونه ای فضاسازی و هوچی گری می کنند که اگر کسی منکر این مسائل خلاف شود، احساس انزوا کند و به همین علت حتی برخی مقامات غربی برای رأی آوردن از چنین تفکر غلطی اعلام طرفداری می کنند.
** یکی دیگر از تحریف های اجزاء قدرت نرم نظام اسلامی ، «مساوی دانستن آرمانگرایی با عدم عقلانیت» است؛ آرمانگرایی عین عقلانیت است زیرا اگر ملتی بدون آرمان شود، همانند وضعیت امروز جوامع غربی از درون تهی و پوچ خواهد شد.
** آنچه که موجب شوق به پیشرفت و حرکت در ملتها می شود، آرمانها هستند و هرچه این آرمانها والاتر، مجرب تر و نورانی تر باشند، حرکت صحیح تر خواهد بود.
** یکی از عناصر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، «بی اعتمادی مطلق به قدرتهای سلطه گر جهانی» است که امروز مظهر آن امریکا است.
** هنگامی که در انسان احساس دشمنی و بی اعتمادی واقعی به طرف مقابل وجود داشته باشد، در مذاکرات و دیدارها، الزامات آن را رعایت می کند و به گفته های طرف مقابل مطلقاً اعتماد نخواهد کرد.
** بی اعتمادی مطلق به امریکا نتیجه عقلانیت ناشی از فکر و عمق و تجربه است و موضوع دشمنی امریکا را در طول سالهای متمادی بعد از انقلاب و در قضایای اخیر مذاکرات هسته ای و در مسائل دیگر دیده ایم.
** اگر کشورهای منطقه هوشیار نباشند و ترفند نظام سلطه امریکا را درک نکنند و فریب لبخند آنها را بخورند، ممکن است 50 یا حتی 100 سال عقب بیفتند.
** اگر ما امروز راه را برای مذاکره با امریکاییها و وسوسه های آنها در بخشهای مختلف، باز کنیم، نه فقط زمینه ساز نفوذ آشکار و پنهان آنها شده ایم بلکه پیشرفت مورد نظر کشور هیچ گاه محقق نخواهد شد و عقب ماندگی قطعی خواهد بود.
** امریکاییها اصرار دارند که ما با آنها درباره مسائل منطقه غرب آسیا به ویژه سوریه، عراق، لبنان و یمن مذاکره کنیم؛ هدف واقعی آنها از این درخواستهای مذاکره چیست؟ آنها هدفی جز جلوگیری از حضور جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان عامل اصلی ناکامی های امریکا،ندارند.
** عقلانیت اقتضاء می کند، نسبت به کسانی که دشمنی خود را آشکار کرده اند، بی اعتمادی مطلق داشته باشیم.
** مذاکره با امریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد و این موضوع، با استدلال به مسئولان سطوح بالای کشور گفته شده و آنان نیز پاسخی در رد آن نداشتند.
** مذاکره نه تنها دشمنی ها را کم نمی کند بلکه زمینه را برای نفوذ باز می کند، دشمن تمام تلاش خود را برای بر هم زدن امنیت کشور قرار داده است، بنابراین همه سازمانهای نیروهای مسلح و دستگاههای مربوطه باید از این امنیت به عنوان یک دستاورد مهم در دنیای ناامن امروز، محافظت کنند.
** سپاه باید در امنیت محیط زندگی، امنیت فرهنگی و فکری نقش آفرینی داشته باشد.
** محور همه توانایی های سپاه «ایمان و روحیه انقلابی و جهادی» است و نباید اجازه داد که روحیه انقلابی با میل و دل بستن به دنیا و وارد شدن در مسابقه تجمل پرستی و اسراف تضعیف شود.
** «لزوم حفظ پیوستگی نسلهای جدید سپاه با مفاهیم انقلاب» و «اهمیت مسئله آموزش»، توصیه های بعدی رهبر انقلاب اسلامی بود.
** «بسیج» به عنوان «ظرفیتی ملی» است و باید بر فعالیت های آن عمق بخشید.
** اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دیگر را نیز نجات داده اند و برای آنها الگو خواهند شد.
** حرکت ملت ایران با وجود انبوه فشارها، تحریمها و تهدیدها روز به روز شفاف تر و شجاعانه تر، و نهال پاک و مبارک انقلاب اسلامی هر روز تناورتر شده است.
** تلاش دستگاههای تبلیغاتی تحت سلطه صهیونیستها برای پوشاندن واقعیات درخشان، استقبالهای مردمی از مسئولان در برخی سفرهای خارجی دلیل دیگری بر الگو شدن ملت ایران است.
** جمهوری اسلامی هنوز در ابتدای راه دستیابی به اهداف و آرمانهای والاست اما همین مقدار از حرکت و نشان دادن استقلال، ایستادگی و عزم راسخ نیز دلهای ملتها را به خود جذب کرده است.
** درس قرآن به ما این است که در مقابل دشمنی ها باید با یاری جستن از خداوند، استقامت و پایداری کرد، زیرا خدا و هدایت الهی همراه ما است.
** اگر ما انگیزه، ایمان و عزم راسخ خود را حفظ کنیم و عقل و تدبیر را به درستی به کار ببندیم، بر تدابیر همه جانبه دشمنان فائق خواهیم آمد و برخلاف تصور برخی که خیال می کنند، محاصره شده ایم، همه دشمنان را به خاک خواهیم نشاند.
** من نسبت به آینده هیچ نگرانی ندارم و معتقدم به توفیق الهی، فردای کشور از امروز آن، بسیار بهتر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین