کد خبر: ۳۹۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

حمله به رای دهندگان روسی در اوکراین +عکس

رای گیری از روس های مقیم اوکراین برای تعیین نمایندگان مجلس دوما با بروز ناآرامی مقابل سفارت و مراکز دیپلماتیک روسیه و خشونت علیه برخی رای دهندگان پایان یافت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، روزنامه روسی راسیسکایا گازتا در باره وقایع انتخاباتی دیروز (یکشنبه) در اوکراین نوشت: سفارت روسیه شاهد تجمع و اقدام های خشونت آمیز بود که تلاش می کردند مانع ورود روس ها برای شرکت در رای گیری شوند.

حمله به رای دهندگان روسی در اوکراین (+عکس)

بنا به اعلام این روزنامه، دهها مامور امنیتی تلاش می کردند، مانع اقدام تجمع کنندگان علیه شهروندان روسیه شوند، ولی طرفداران حزب ملی گرای آزادی نخست از ورود افراد به سفارت ممانعت کردند و سپس به اقدام های خشونت بار و هتاکی روی آوردند و این ناآرامی ها تا شامگاه و پایان رای گیری ادامه داشت.

همچنین در شهر لووف ساختمان سرکنسولگری روسیه شاهد اقدام های معترضان بود که می خواستند مانع ورود رای دهندگان به حوزه انتخاباتی شوند و حتی ملی گرایان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

تجمع فعالان جنبش ملی گرای جناح راست مقابل سرکنسولگری روسیه در اودسا نیز سبب بروز وضعیت مشابه در اودسا و کی یف شد و ماموران نیز تلاش می کردند، مانع نزدیک شدن معترضان به مراکز دیپلماتیک روسیه شوند.

براساس گزارش های انتشار یافته در مجموع 80 هزار شهروند روسیه واجد شرایط رای دادن در اوکراین زندگی می کنند که فقط افراد اندکی توانستند در برنامه پیش بینی شده رای گیری شهرهای کی یف، اودسا، خارکف و لووف شرکت کنند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز با وجود درخواست مسکو برای نظارت بر اوضاع امنیتی پیرامون مراکز سیاسی محل رای گیری انتخابات دوما در اوکراین ، اعلام کرد که فقط بر امر برگزاری انتخابات در خاک روسیه نظارت می کند.

انتخابات روز گذشته افزون بر داخل همچنین در سفارتخانه ها و نمایندگی های سیاسی روسیه در 145 کشور جهان از جمله اوکراین برگزار شد.

وزارت امور خارجه اوکراین برای همکاری در این زمینه، پیش شرط لغو رای گیری در شبه جزیره کریمه و حذف اسامی نامزدهای این منطقه را از فهرست های انتخاباتی مطرح کرده بود.

روابط مسکو و کی یف از ماه مارس سال 2014 و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه در کناره دریای سیاه که نتیجه آن جدایی از اوکراین و پیوستن به روسیه بود، بسیار تیره شد. 

این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار نفر شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار جمعیت دارد، سال 1954 بنا به دستور نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور تعلق گرفت. 

حمله به رای دهندگان روسی در اوکراین (+عکس)

حمله به رای دهندگان روسی در اوکراین (+عکس)
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین