کد خبر: ۳۹۷۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲

واکنش اوباما به انفجارهای آمریکا

«باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا گفت: ما به عنوان شهروندان آمریکا نباید در برابر ترس تسلیم شویم و باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به وقوع سه انفجار در دو ایالت بزرگ آمریکا افزود: ما باید در جلوگیری از انجام اقدامات خشونت آمیز بی هدف و نیز کسب اطمینان از شناسایی کسانی که دست به این اقدامات می زنند، هشیاری و اراده مستحکم خود را حفظ کنیم.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد: تاکنون ارتباط میان دو حادثه ایالت نیوجرسی و ایالت مینه سوتا تایید نشده است.

اوباما تاکید کرد: باید کسانی که دست به این اقدامات می زنند را در پیشگاه قانون محاکمه و مجازات کرد.

بر اساس این گزارش، نخستین انفجار حوالی ساعت 10 صبح شنبه به وقت محلی در منطقه سی ساید پارک در ایالت نیوجرسی آمریکا روی داد ؛ زمانی که نزدیک به سه هزار دونده در یک مسابقه خیریه با یکدیگر رقابت می کردند.

با استناد به گزارش رسانه های محلی، این بمب که در مسیر مسابقه جاسازی شده بود، قرار بود همزمان با عبور دوندگان منفجر شود ؛ اما پیدا شدن یک بسته مشکوک دیگر منجر به تعویق زمان آغاز مسابقه شد و در زمان انفجار اصلی، کسی در محل حاضر نبود. پلیس هنوز سرنخی در این رابطه به دست نیاورده است.

انفجار روز شنبه یادآور حادثه سال 2013 در نزدیکی خط پایان ماراتن بوستون است که 3 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشته بود.
تنها چند ساعت پس از گذشت این حادثه، حادثه دیگری در ایالت مینه سوتای آمریکا روی داد. یک مرد با لباس مامور نگهبانی در یک فروشگاه با چاقو به مردم حمله ور شد.

وی 9 نفر را زخمی کرد و سرانجام به ضرب گلوله یک پلیس که در حال انجام وظیفه نبود، از پای درآمد. تنها چند ساعت پس از این حادثه، یک خبرگزاری وابسته به داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و عامل حمله را یکی از اعضای این گروهک تروریستی معرفی کرد.

گرچه پلیس فدرال آمریکا (FBI) که مامور بررسی این پرونده است، اعلام کرده که هنوز ارتباطی میان این شخص با گروه داعش یافت نشده است.

به گزارش ایرنا، سه نفر از مجروحان این حادثه هنوز در بیمارستان هستند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

حادثه خونین سوم حوالی ساعت 9 شب در محله چلسی در منطقه پرجمعیت منهتن شهر نیویورک روی داد. یک زودپز که با مواد منفجره پر شده و در یک سطل زباله تعبیه شده بود، منفجر شد و 29 نفر را زخمی کرد که حال یکی از مجروحان وخیم اعلام شده است.

ساعتی بعد یک زودپز دیگر به فاصله چهار بلوک از محل انفجار یافت شد که به دلایل نامشخص منفجر نشده بود. تصاویر دوربین های امنیتی نشان می دهد که عامل هر دو بمب گذاری محله چلسی، یک نفر بوده است. تحقیقات کارشناسان جنایی و انگشت نگاری از محل حادثه از هویت مظنون اصلی حادثه پرده برداشت.

احمد خان رحمی 28 ساله یک تبعه آمریکایی افغان تبار است که به عنوان مظنون اصلی انفجارهای روز گذشته معرفی شده است که اکنون در بازداشت پلیس آمریکا به سر می برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین